◄ تغییر ساختار راه آهن بر اساس سلیقه مدیران عامل در 30 سال گذشته+ نمودار سازمانی
به گفته کارشناسان، در حال حاضر مشکل اساسی در ارایه ساختار راه آهن، سیاست زدگی و رفیق بازی است.
برخی کارشناسان حوزه حمل و نقل ریلی معتقدند ساختار راه آهن باید چابک، بهره ور و مطابق با کسب و کار راه آهن باشد اما اکنون چنین نیست.
به گزارش تین نیوز، به گفته این کارشناسان، در حال حاضر مشکل اساسی در ارایه ساختار راه آهن، سیاست زدگی و رفیق بازی است.
به طوری که در طول ۳۰ سال گذشته چندین ساختار سازمانی در راه آهن مصوب شد و دلیل آن هم این بود که هر مدیرعاملی بسته به تخصص خود و دوستانش که قاعدتا می بایست با خود به سازمان می آورد، ساختار تنظیم میکرد به طوری که در برهه ای از زمان در ساختار راه آهن معاونت طرح و بررسی ها شکل گرفت و در زمانی دیگر معاونت برنامه ریزی و در برهه ای دیگر معاونت مسافری به وجود آمد در حالی که بخش مسافری به طور کلی واگذار شده است.
بیشتر بخوانید:
نقش سازمان تنظیم کننده قوانین و مقررات صنعت ریلی
این کارشناسان به طور مثال به وجود شبکه وسیع برق اختصاصی راه آهن اشاره می کنند که سالهاست اداره کل مربوط به آن منحل شده و سپس تصمیم گرفته شد اداره کلی با عنوان ساختمان های ایستگاهی ایجاد شود و در ادامه آن را با ساختمان و تاسیسات ادغام کردند و بعد آن را زیر مجموعه معاونت مسافری که اصلا معاونت تکنیکال نیست، قرار دادند. مثال دیگر این که مرکز تحقیقات را منحل و با مرکز آموزشی که در آن زمان کلا از بین رفته تلفیق کردند.
به گزارش تین نیوز، در ادامه نمودارهای سازمانی راه آهن طی بیش از سه دهه گذشته و از سال 1365 تا سال 1397 آمده است:
مزید اطلاعتان عرض میکنم که بر اساس منابعی که نخواستند نامشان فاش شود ، مدیر عامل فعلی هم کسانی را به بازنگری چارت سازمانی گماشته.