◄ شرایط واردات کامیون دست دوم بر اساس قانون بودجه 1402
در قانون بودجه سال 1402 شرایط واردات انواع ناوگان سنگین و نیمه سنگین دست دوم شامل کشنده، اتوبوس ، کامیون و ... با عمر کمتر از پنج سال مشخص شده است.
در قانون بودجه سال 1402 شرایط واردات انواع ناوگان سنگین و نیمه سنگین دست دوم شامل کشنده، اتوبوس ، کامیون و ... با عمر کمتر از پنج سال مشخص شده است.
به گزارش تین نیوز، در تبصره ۷ بند ص قانون بودجه سال ۱۴۰۲ در مورد مجوز واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون با عمر کمتر از پنج سال آمده است:
تبصره ۷ بند ص
ص- به منظور توسعه حمل و نقل عمومی، تنظیم بازار، کاهش مصرف سوخت، آلودگی هوا و سوانح جاده ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت اجازه داده می شود با تایید و تشخیص سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای (کاربری بین شهری) و وزارت کشور (از طریق سازمان ذیربط) (کاربری شهری)، نسبت به ثبت سفارش واردات انواع کشنده، کامیون، اتوبوس، مینی بوس و ون مورد نیاز وفق قوانین و مقررات موجود با عمر کمتر از پنج سال اقدام نماید.
بیشتر بخوانید:
واردات اتوبوس های دست دوم خارجی برای رانندگان مجاز شد+ سند
آیین نامه اجرایی این بند توسط وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، راه و شهرسازی، کشور، امور اقتصادی و دارایی و سازمان برنامه و بودجه کشور با تاکید بر لزوم تامین قطعات، خدمات پس از فروش و معاینه فنی تهیه می شود و حداکثر ظرف یک ماه پس از ابلاغ این قانون به تصویب هیئت وزیران می رسد.
گزارش عملکرد این بند شامل تعداد و نوع خودروهای وارداتی و دستگاه های بهره بردار توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت هر سه ماه یکبار به کمیسیون های برنامه و بودجه و محاسبات و صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی ارائه می شود.
بالاخره فکری به حال ناوگان فرسوده مسافری شد
سلام بر همکاران راننده زحمت کش
اگه قراره وارادت،انجام یشه خوب به راننده با کارت هوشمند فعال واگذار،بشه تا دردی از مشکلات این قشر زحمتکش راد رمان کنند ،نه اینکه دست دلال وبنگاهی باشه
ای تویی که بر میگردی هنوز هیچی نشده قانون میزاری و میگی به کسانی که کارت هوشمند و گواهینامه دارن بدن من خودم گواهینامه دارم ولی یه چیزی شماها با حسادت کردناتون نمیزارید هیچ چیز آزاد بشه نه واردات ونه صادرات نه حجاب نه شمار کوتاه پوشیدن خلاصه نخود هر آشی هستید شماها ،،یکی نیست به این شوفرها بگه آخه اسگول تو در عمرت صد هزار یورو دیدی که بشه تقریبا ۶ میلیارد که بری یک دونه ماشین ورداری بیاری تو اصلا میدونی واردات چیه پولشو داری کاغذ بازیشو بلدی ،اسگول میخواستم بزارم تو خریت بمونی ولی بهت میگم ،،،واردات کارت بازرگانی و محل تهیه ی ارز میخواد یک دونه ماشین به تو نمیدن و نمیزارن وارد کنی اون کار تاجر و بقول بچه ها آقا زاده هاس که بیارن ،رئیس تو صاحب ماشین تو بره بخره بده تو شوفری کنی تو مگه فکر کردی مفتی بهت ماشین میدن الان یک ولوو ۵ سال کار کرده تو آلمان کمتر از ۷۰ یا ۸۰ هزار یورو نیست داری پولشو هی حرص میزنی گواهینامه دارها و هوشمند دارها بهشون بدن اصلا یک دهنشو پولشو داری ،،،عجب اسگولهایی پیدا میشه ،،بابا بزار واردات آزاد بشه هر کی میاره بیاره ارزون بشه بدن سگ بیاره گاو بکشه با تناب بیاره فیل با خرطوم ش بیاره فقط آزاد بشه ،،بس کنید حسادتهای بیخود رو از هیچی خبر ندارید فقط از حسادتتون خبر دارید بخدا از ماست که بر ماست دولت چیکارس خود ملت بیشتر تاثیر گدارن در منفی شدن و بودن کار
چه فایده همش دلال ها میخرن باید باهرکه هوشمند داره بتونه ماشین بیاره نه هرکه پول داره و دلال هست
مگه دلال چه کارش هست که نتونه پول دلالی نگیره . چهل و اندی سال پیش انقلاب کرد تا آزادی داشته باشه . الان هم مردم در آزادی کامل هستن .حتی از آمریکا هم آزاد ترن. هرچقدر میخوای بگو مرگ بر آمریکا. و غیره. بعدش هم آقا زاده هستن که در خدمت به اسلام و مسلمین باشن .چی از این بهتر .مسءولین خدا تری و آقازاده های خدمتگزار .این ملت دیگه چه موهبتی میخوان.
مهمترین تصمیم برای واردات کامیون را ننوشتید ...و آن هم سهم آقازاده ها ....عزیزان نمایندگان مجلس ...دوستان وزرا ..و دلالهای عزیز و دوست داشتنی
دباره برای دلال بهتر میشه هیچ چیزش به نفع راننده مصرف کننده خریدار نیست
نزدیک ۵ میلیارد پول میخواد راننده باکارت هوشمند این پول رادارد
اصلا 10ملیارد بشه بلاخره اون دلال باید باید به همین راننده بفروشه دیگه راننده بجای خونه زندگیشو بفروشه یه فکری میتونه بکنه
نه راننده پول نداره شما فقط دارین چه با اعتماد به نفس میگه ۵ ملیارد دارین
سلام در پاسخ اون دوستی که فرمودند راننده ۵ میلیارد یا بیشتر نداره عرض کنم که حدالاقل به راننده کارت هوشمند دار در برنامه شماره گذاری و مالیات و پول کامیون فرسوده تخفیف بدن و اگه لازم بشه از امتیازش استفاده میکنه و با برادر یا دیگران شریک میشه نه اینکه پولدارها دلال بازی راه بندازن و یا از راننده به عنوان یه کارگر با حقوق کم سواستفاده کنند
سلام همکاران گرامی این همه ماشین فقط برای پول دار خوبه چرا به رانند که هوشمند فعالیت دارماشین نمیدن تا دست دلال قطع بشه تو بازار
الان مگه قراره دولت بیاره که دعوا راه انداختین ؟؟ هر کی پول داره و بلده بره ثبت سفارش کنه بیاره این که دعوا نداره عزیزان
سلام برای ماشین های با عمر 5سال وارداتی اگر همان کسانیکه در نوبت قبلی دست اندر کار بودند دوباره باشند خدا به فریاد رانندگان واقعی برسد
آقازاده هاپولدارن پولدارترم میشن تابودچنین بود لیاقت رانندهها هنون ماشینای تدلید برادر چین هست بقیمت اف هاش ۵۰۰ میخوای بخواه میخای نخواه آش خالته
قربان فرمودید چند عدد عکس ۳+۴ لازم داره وآصه سبطنام ماشین ون؟
دولت. باید راهکاری ارائه کند که فقط کسانی که پایه یک دارندبتونند ماشین سنگین وارد کنند
دولت خیلی راحت میتونه کسانی که کارت هوشمند دارند و فعالیت میکنند در اولویت باشند ، تا مشکلات حل شود ، خیلی ساده هست ، چرا میپیچونیدش
بازم اسخات میزان برا اینا قیمت کلون
سلام و عرض ادب.شما بخاطر چه کسی دارین چونه ۵ سال یا سه سال میزنید مسلما کاهش قیمتها.ولی راننده در ایران کاهش نمیبینه آخه دلال همه جوره میکشه روش.دلالی که بیشتر از دوساعت رانندگی نمیکنه و درد راننده را نمیدونه.شما فقط ضعیف کشی میکنید.دست دلال را قطع کنید
واسه تاکسی های فرسوده فکری بکنید تورو خدا
اکر اتوبوس شرایتی بدهند خیلی جالبه
زیاد باهم بحث نکنید ما که اروپا رو ندیدیم اما دوستانی که اونجا راننده هستند و کار میکنند اکثر ماشینها برای شرکت های باربری اند اما راننده حقوق مناسب بابت کارش دریافت میکنه از ۴۰۰۰ یورو تا ۷۰۰۰ به گفته دوستان که این سیستم در ترکیه هم هست چه بهتر که تو ایرانهم همین اتفاق بیفته شما نیاز نیست حتما مالک کامیون باشی بهتر این که حقوق مناسب و قانونی مثل اروپا به راننده بدن که با خیال راحت زندگی کنه
با این وزع بار این کامیون وارداتی ها بیان تو بازار دیگه باری نمیمونه تو بندر بهتر است کامیون اسقاط کنن و بجای کامیون اقساطی یه کامیون وارداتی بدن
به نظر بنده واردات خودرو فقط باید برا راننده واقعی باشه که بتونه ماشین فرسوده خودش عوض کنه یا اینکه بخره دولت هم اگر راست میگه راننده رو حمایت کنه اقساط ببنده ولی ماشین رو به کنندش بده نه دلال و پزشک و مایه دار چرا باید همیشه سرمایه دار تو همه صنف ها رخنه کنه سود ببره اینا از بی صاحابی مملکته
سایپا 200 میلیون را بابت چه میگیرد
جهت اصلاع راننده های زحمت کش و یکی از قشر های بدون حامی مملکت این ماشین ها اولا کاپیتاژ نمیشن به خاطر اینکه جز ماشین های فرسوده به حساب میاد بنا به قانون اروپا دوما دقیقا چیزی در حدود 38الی35درصد هم سود خالص برای شرکت وارد کننده داره که از اون طرف ماشین هارو نصف نقدونصف به صورت قسطی دوساله خریداری کردن چراکه این 6000هزار دستگاه که یک جا و یک روزه یا یک ماهه که تحویل نمیدن به صورت قرارداد با مفاد باز اون قرارداد رو عقد کردن شما بعد از ورود به خاک ایران 500ملیون دیگه به غیراز اون پولی که دادی و قسط بستی 12مورد هزینه های اضافی زوری مثل وام هاشون که به ملت میدن هست 1)واریز به حساب صنایع و معادن70 .۲،)واریزی به حساب اداره راهداری۴۰. گزینه ۳)واریزی به حساب پلیس راه ور جهت صدور پلاک۷۰گزینه ۴)واریزی به حساب گمرکاستان اذربایجان۸۰.گزینه ۵)هزینه پارکینگ جهت ترخیص کامیون۳۰ گزینه ۶) واریزی به حساب شرکت مثلا (فرانسکو)جهت بستن قرارداد با بانک فلان جهت تسهیلات و اموربانکی ۱۰.........و پنح مورد دیگه به غیر از پولی که دادی و دقیقا همون اتفاقی که توی ماشین های چینی قسطی که قسطش که تموم میشه ماشینه دوه زار نمی ارزه این همون بازیه
به امید روزای که راننده دیده بشه غمش احساس بشه ودردش درک بشه شبانه روز توی جاده از این شهر به اون شهر بهر لقمه نانی وسر پناهی شرط انصاف نیست کامیونهای قدیمی مثل ولوو بنز داف ماک اینترناش و...از صفر چینی بهتر باشه به اعتمادی چینی صفر سوار شدیم ای دریغ قطعات کم کیفیت هر ماه تو رو روانه مکانیکی ودونده خرید لوازم بی کیفت میکنه .ممنون اگر اونی که میدونه قلبش با قلب ما رانندها همدرد باشه و مسولین استاندارد وکیفیت وسایل نقلیه اگه ما شما رو مسئول هوشیاری کردیم.قلبهایتان سر شار از نور ومعرفت الهی با.
سلام
پاسخ به این مهدی
اون موقع که بابات تو دهاتدبود همین راننده بود کار حمل و نقل رو انجام میداد نع فقط تو دیدی ۱۰۰ هزار یور رفتی دوکلاس سواد کارت بازرگانی خوندی اومد حرف مفت میزنی پاش برسه راننده پولشو جور میکنه دفعه آخرت باسه به راننده توهین میکنی