بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

◄ اعلام سامانه و مدارک لازم برای ثبت نام واردات کامیون و اتوبوس خارجی

مدارک مورد نیاز به همراه شرایط ، ضوابط و نام برندهای مجاز واردات انواع ناوگان حمل و نقل برون شهری ( انواع کشنده، اتوبوس، مینی بوس و ون) با عمر کمتر از پنج سال اعلام شد.

تین نیوز |

مدارک مورد نیاز به همراه شرایط ، ضوابط و نام برندهای مجاز واردات انواع ناوگان حمل و نقل برون شهری ( انواع کشنده، اتوبوس، مینی بوس و ون) با عمر کمتر از پنج سال اعلام شد.

به گزارش تین نیوز، در نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای که تصویر آن در شبکه های اجتماعی منتشر شده، آمده است که شرکت های واردکننده برای دریافت تاییده فنی، درخواست خود را منضم به تصویر اساسانامه شرکت، کارت بازرگانی و مدارک هویتی صاحبان امضا، در سامانه rpf.rmto.ir  بارگذاری کرده و  نسبت به ثبت نام در سامانه مورد اشاره با تعیین تعداد و نوع ناوگان درخواستی بر اساس بند های 1 و 2 اقدام نمایند.

همچنین بر اساس آنچه در نامه سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای مورد تاکید قرار گرفته است:

1- کلیه شرکت های وارد کننده موضوع بند 5 ماده 1 آیین نامه اجرای بند ص تبصره 7 ماده واحده قانون بودجه 1402 کل کشور با سقف تعدادی به شرح زیر در هر مرحله می توانند نسبت به واردات انواع کشنده ، کامیون، اتوبوس ، مینی بوس و ون با عمر کمتر از پنج سال مورد نیاز حمل و نقل عمومی به ویژه ناوگان مورد نیاز جابجایی زائران اربعین اقدام نمایند.

گروه الف- کارخانجات تولیدی داخلی 300 دستگاه در محرله

گروه ب - شرکت های حمل و نقل دارای پروانه فعالیت مجاز و معتبر صادره توسط سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای در هر محله 25 دستگاه

گروه ج- واردکنندگان دارای مجوز واردات خودرو از وزارت صنت ، معدن و تجارت 25 دستگاه در هر مرحله

تبصره 1: رانندگان خود مالک دارای کارت هوشمند و شرکت های حمل و نقل خود مالک نیز می توانند وفق شرایط مندرج در بندهای الف و ب تبصره 3 قانون اصلاح ماده 10 قانون ساماندهی صنعت خودرو ، نسبت به واردات انواع کشنده، کامیون و کامیونت اقدام نمایند.

تبصره 2 : ارایه مجوز جدید واردات به هر وارد کننده منوط به انجام کلیه تعهدات مربوطه در سقف مجوز صادره و اخذ کارت هوشمند ناوگان از سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای است.

2- تعداد و ترکیب ناوگان وارداتی نیز طبق جدول زیر است که نشان می دهد برندهای ولوو، اسکانیا، بنز، داف، رنو، میتسوبیشی، هیوندای و کلیه برندهای مجاز اروپایی، ژاپنی و کره ای در بخش کشنده و کامیون امکان ورود به کشور را دارند.

در بخش اتوبوس برای برندهای مان، اسکانیا، ولوو، هیوندای، بنز، میتسوبیشی، کیا، اویکو و کلیه برندهای مجاز امکان واردات فراهم است.

مینی بوس های دست دوم از برندهای بنز ، مان، اسکانیا، تویوتا، ولوو، هیوندای ، اویکو و کلیه برندهای مجاز برندهایی هستند که می توان به کشور وارد کرد.

ون های وارداتی نیز می توانند از برندهای بنز ، تویوتا، هیوندا، کیا، فیات، فولوکش واگن، اویکو و کلیه برندهای مجاز  باشند.

نامه واردات کامیون

نامه واردات کامیون

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • سعید عبادی پاسخ

    سلام واقعا پشت این تصمیم کیا هستند با این همه کامیون نه جاده درست است

  • hmj پاسخ

    سلام برای رانندگان کجا ثبت نام کنیم

  • رسول پاسخ

    یارو داره با کامیون مدل 33کار میکنه،شما احمق‌ها دوباره باند و مافیا بازی برا آنهایی که فرق کامیون رو هم بلد نیستند، می‌سپارید... خلاصه اینجا ایران است

  • مهران خزاعی پاسخ

    اگه اسقاط بدرستی از ناوگان خارج بشه و افزایش ناوگان نداشته باشیم خوبه که بعید میدونم بتونن بدرستی طرح جایگزینی رو اجرا بکنن

  • فاطمه خیراله پوری پاسخ

    عالی است

  • محمداسماعیلی هلان پاسخ

    بهتراست هرراننده با کارت هوشمند معتبر پایه مجوزیک کامیون داده شود به شرط اسکات خودرو خودش

  • محمد ملک نژاد پاسخ

    سلام تازمانی که دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل بصورت جدی یعنی وام بدون بهره و اقساط عادلانه به مالکان خودروهای قدیمی که در حال حرکت وخدمات هستند اقدام نکنه و به رانندگان مسن و نزدیک به سن بازنشستگی به ترتیب سابقه یک دستگاه کامیون شرایطی بده باعث نوسازی ناوگان میشه و گرنه هزار دستگاه هم به این ترتیب وارد و تولید بشه بازهم هیچ تاثیری در نوسازی نداره به جز اینکه برای یک حواله بار دو میلیون تومان باید بدیم به دلال و آخرشم بابت اقساط عقب افتاده مصادره اموال و زندان در انتظار مالکان تک واحدی هست ، پولدارها هیچ مشکلی ندارن

  • محسن پاسخ

    سلام.من۲۰ساله شوفرمردم هستم.اگه کسی خبری از این موضوع داره بیاد تاباهم یک ماشین وارد کنیم.هوشمنددارم

  • منصور پاسخ

    سلام در کل اون هایی که راننده هستند از خودشان چیزی ندارن باید به همان راننده گی برا دیگران ادامه بدهند.هر موقعه دولت گفت راننده هایی که کارت هوشمند دارن ولی از خودشان ماشین سنگین ندارند ولی الان فکر همان پول دار ها هستند

  • ابراهیم عبدالهی پاسخ

    من کارت هوشمند دارم پایه یک هم دارم اگر واقعآ صحت داره منم هستم ۰۹۱۴۴۳۱لطفا تماس بگیرن وارد کنیم شرمنده اهل و عیال نباشیم

  • حمید محمدی پاسخ

    باسلام عرض ادب احترام راننده اتوبوس بین شهری هستم خواهشمندم که مکان ثبت نام را برایمان بگید ثبت نام کنیم برای اتوبوس سپاسگدارم

  • همینه احمدی پاسخ

    سلام آیا افراد حقیقی نمیتوانند کشنده وا رد کنند ؟