بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

بمب ساعتی فرونشست بیخ گوش مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی

موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده است.

بمب ساعتی فرونشست بیخ گوش مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی
تین نیوز

رییس سازمان نقشه برداری کشور گفت: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، علی جاویدانه درباره تهیه نقشه های فرونشستی برابر سراسر کشور اظهار داشت: نقشه های فرونشستی تهیه شده را به تمام مراجع تصمیم گیری در سطوح مختلف ملی، محلی و استان ارسال و ارایه کرده ایم و مجموعه ای نیست که این نقشه ها در اختیار آن قرار نگرفته باشد.

جاویدانه با بیان اینکه نقشه های فرونشستی کل کشور تهیه شده، ادامه داد: نقشه های فرونشستی را هم به صورت ملی و هم به صورت بُرشی برای تمام دستگاه های مرتبط ارسال کرده ایم. سازمان نقشه برداری کشور طبق وظیفه خود نقشه پهنه های فرونشستی را تهیه کرده و دستگاه های متولی باید پاسخ دهند که چرا از اطلاعات این نقشه ها برای برنامه ریزی ها و اقدامات خود استفاده نمی کنند. 

وی درباره این که چرا نقشه های فرونشستی در برنامه ای مهم از جمله در بخش های مختلف طرح های تفصیلی نیامده، گفت: شورای عالی معماری و شهرسازی در سال ١۴٠٠ مصوبه مهمی در این باره داشت که طبق این مصوبه هر ساخت و سازی قبل از شروع از جهت قرارگیری این ساختمان در پهنه فرونشستی باید از سازمان نقشه برداری استعلامات مورد نظر را بگیرد و درباره ساخت واحد های مسکونی پروژه نهضت ملی مسکن استعلاماتی صورت گرفت.

جاویدانه با بیان اینکه فرونشست در ایران وضعیت خوبی ندارد، تاکید کرد: موضوع فرونشست عدد نرخ آن نیست و ممکن است نرخ دو سانت فرونشست در سال هم چالش ایجاد کند. مهم این است که نرخ فرونشست به مناطق شهری و تاسیسات زیرساختی کشور نزدیک شده است. 

وی افزود: تصاویری که مردم از ترک خوردگی ها یا ریزش جاده و خیابان ها می بینند شکل بیرونی فرونشست است و فرونشست در اعماق اتفاق می افتد و اتفاقاتی در اعماق زمین در حال رخ دادن است که شاید در همان نقطه در سطح زمین علایمی نداشته باشد .

رییس سازمان نقشه برداری با بیان اینکه فرونشست مانند بمب ساعتی است، گفت: فرونشست تنها با مطالعات و با ابزارهای علمی قابل ارزیابی است و در برخی از موارد افراد از قبل نمی توانند متوجه آن باشند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.