رسیدگی به تخلفات رانندگان و شرکتهای بخش حمل و نقل چهارمحال و بختیاری
تیننیوز | در سال گذشته به تخلف 12 شرکت حمل و نقل بار و مسافر و 297 راننده بخش کالا و مسافر استان رسیدگی شد.
به گزارش تیننیوز روابط عمومی اداره کل حمل و نقل وپایانههای چهارمحال و بختیاری منوچهر سلمانزاده؛ مدیر کل حمل و نقل و پایانههای، استان گفت: با نظارت بر عملکرد رانندگان و شرکتهای حمل و نقل و دریافت نظرات و شکایات مسافران، طبق کمیسیون حقوقی ماده 12 رسیدگی به تخلفات شرکتهای حمل و نقل،طی 3 جلسه به تخلفات 12 شرکت حمل ونقل کالا و مسافر رسیدگی شد که همه متخلفان طبق قانون به تذکر کتبی با درج در پرونده محکوم شدند.
وی در خصوص رسیدگی به تخلفات رانندگان نیزگفت: طبق کمیسیون حقوقی ماده 11 رسیدگی به تخلف رانندگان ، طی 29 جلسه پرونده 297 راننده بررسی و از این تعداد 248 مورد به لغو موقت فعالیت کارت هوشمند و 49 مورد نیز به تذکر کتبی محکوم گردیدند.
سلمان زاده در ادامه اظهار داشت : عدم رعایت مقررات مربوط به تنظیم و نحوه صدور بارنامه، صدور بارنامه جهت ناوگان مدارک مثبته(گواهینامه ،کارت هوشمند، کارت سلامت و دفترچه ثبت ساعت)، صدور بارنامه جهت ناوگان فاقد تجهیزات ایمنی، حمل بار تجاری توسط ناوگان مسافربری، برخورد نا مناسب با مسافران در حین سفر و غیره از تخلفات شرکتهای حمل و نقل بوده است.
مدیرکل حمل و نقل و پایانههای استان در پایان افزود: صنعت حمل و نقل جادهای با سهم 90 درصدی از جابجایی در سطح کشور جایگاه ویژهای در میان سایر شقوق حمل و نقل دارد و از استقبال بیشتری برخوردار است . تلاش میشود علاوه بر ارائه آموزش و فرهنگ سازی بحث بازدید دورهای و کنترل نامحسوس از شرکتهای حمل و نقل انجام شود.