بازدید سایت : ۵۶۱۵۹

مرگ هر فرد در جاده‌ها ۲ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند

مرگ هر فرد در جاده‌ها ۲ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند

تین‌نیوز| رئیس دفتر تحقیقات راهور ناجا گفت: تحقیقات انجام شده نشان می‌دهد که مرگ هر فرد در اثر حادثه ترافیکی در جاده‌های کشور، ۲ میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند.

شهریار بهزادبصیرت ظهر امروز در همایش تجلیل از نمونه‌های ترافیکی استان اصفهان در سالن اجتماعات اتاق بازرگانی اصفهان با بیان اینکه ناجا همواره به‌دنبال افزایش مشارکت اجتماعی است، اظهار داشت: جامعه‌های پیشرفته دارای سرمایه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، سیاسی، انسانی وغیره هستند و این سرمایه‌ها ملموس و قابل ارزیابی است اما سرمایه‌های اجتماعی با وجود اینکه قابل ارزیابی نیستند اما اثرگذارند.
وی با بیان اینکه همدلی اقشار و سازمان‌های مختلف یکی از شاخصه‌های مهم مشارکت اجتماعی است، افزود: کاهش آمار کشته‌شدگان ترافیکی در سال 1384 از میزان 27 هزار نفر در سال به 16 هزار و 500 نفر در سال 94 رسیده که اگر همدلی و هم‌زبانی مردم و سازمان‌های مختلف نبود این کاهش اتفاق نمی‌افتاد.

رئیس دفتر تحقیقات راهور ناجا با اشاره به اهمیت کاهش تلفات جاده‌ای بیان کرد: تحقیقات انجام شده توسط پلیس راهور و دانشگاه شهید بهشتی نشان می‌دهد که مرگ هر فرد در اثر حادثه ترافیکی در جاده‌های کشور، 2 میلیارد تومان خسارت به کشور وارد می‌کند و افرادی که قطع نخاع و یا از کار افتاده می‌شوند، هزینه سنگینی را بر جامعه و خانواده تحمیل می‌کنند.

وی اظهار داشت: لازم است مشارکت اجتماعی برای کاهش میزان تلفات جاده‌ای صورت پذیرد و زمانی که میزان کشته شدگان در جاده به دغدغه مردم تبدیل شود در رفتار خود تغییر داده و مشارکت اجتماعی شکل می‌گیرد.
رئیس دفتر تحقیقات راهور ناجا با اشاره به تأکید رهبر انقلاب مبنی بر کاهش تلفات جاده‌ای گفت: محله‌محوری نخستین بخش شکل‌گیری مشارکت اجتماعی است و با همدلی و همکاری مردم می‌توان دغدغه رهبر انقلاب در این زمینه را برطرف کرد، البته کارهای خوبی در استان اصفهان انجام شده که نتیجه آن کسب مقام نخست در کاهش تلفات جاده‌ای در عید نوروز توسط استان اصفهان است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.