نقش کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین استان ها و شهرهای جنوبی و غربی
محور اصفهان شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور را برقرار میکند لذا احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان گفت: محور اصفهان شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور را برقرار می کند لذا احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار نقش مهمی دارد.
به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی؛ علیرضا قاری قرآن مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان اظهار داشت: کمربندی جنوب غرب اصفهان به عنوان بخشی از رینگ چهارم استان در ایجاد ارتباط بین استان ها و شهرهای جنوبی و غربی کشور بسیار با اهمیت بوده و تکمیل و بهره برداری آن از خواسته های برحق مردمی است لذا این پروژه از جمله پروژه های اولویت دار این اداره کل محسوب می شود.
وی اذعان داشت: محور اصفهان شهرضا، ارتباط شهر اصفهان با مناطق جنوبی کشور (از قبیل شیراز و یاسوج) و محور آزادراه ذوب آهن، ارتباط اصفهان با مناطق جنوب غرب کشور (مثل زرین شهر و شهرکرد) را برقرار می کند لذا احداث کمربندی جنوب غرب اصفهان در تسهیل ارتباط بین این دو منطقه بسیار حائز اهمیت است.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان ادامه داد: برای سرعت بخشی به عملیات اجرایی پروژه کمربندی جنوب غرب اصفهان، این پروژه به چهار قطعه تقسیم بندی شد و طول این مسیر که محور اصفهان- شهرضا وکمربندی شرقی اصفهان را به آزادراه ذوب آهن متصل می کند جمعاً ۱۷ کیلومتر است.
وی ضمن تشریح آخرین وضعیت اجرایی این پروژه توضیح داد: قطعه نخست کمربندی جنوب غرب اصفهان از کیلومتر صفر تا ۱۲ (محل تقاطع با جاده ابریشم – آبنیل- مبارکه) به صورت رفت وبرگشت (۴ خطه) در سال های گذشته تکمیل و مورد بهره برداری قرار گرفت.
قاری قرآن در خصوص مشخصات فنی و احجام به کار رفته در قطعه یک بیان داشت: ۵۲ هزار تن آسفالت، ۳۰۰ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۴۸۰ هزار مترمکعب خاکریزی، ۳۴ هزار و ۲۰۰ مترمکعب اساس و ۳۵ هزار و ۱۰۰ مترمکعب زیراساس در این قطعه اجرا شده است.
وی افزود: قطعه دوم این پروژه، پل آبنیل در محل تقاطع محور شهر ابریشم به گردنه آبنیل واقع در کیلومتر۱۲ به همراه ترانشه برداری عظیم معروف به ترانشه آبنیل بوده که این قطعه پیشرفت فیزیکی ۴۱ درصدی دارد.
مدیرکل راه و شهرسازی استان اصفهان با اشاره به اینکه طول پل و مسیرهای دسترسی قطعه دوم کمربندی جنوب غرب اصفهان سه هزار و ۵۵۰ متر است گفت: سه هزار و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی درجا، ۶۰ تن آرماتوربندی، چهار هزار مترمکعب قالب بندی، ۲۶ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۶ هزار و ۸۰۰ مترمکعب خاکریزی و ۱۹ هزار و ۵۰۰ مترمکعب اساس از مشخصات فنی این قطعه است.
قاری قرآن با بیان اینکه قطعه سوم این پروژه حد فاصل پل آبنیل تا پل کلیشاد به طول ۴.۱ کیلومتر بوده و دارای ۸۰ درصد پیشرفت فیزیکی است، عنوان کرد: مشخصات فنی این فاز از پروژه شامل ۲۸۶ هزار مترمکعب خاکبرداری، ۲۸۶ هزار مترمکعب خاکریزی، ۱۳ هزار مترمکعب اساس و ۱۴ هزار و ۵۰۰ مترمکعب زیراساس است.
وی با اشاره به اینکه قطعه آخر این پروژه محل تلاقی کمربندی جنوبی اصفهان با آزادراه ذوب آهن (تقاطع غیرهمسطح کلیشاد) نیز در سنوات گذشته به بهره برداری رسیده است. بیان داشت: در این قطعه طول پل ۵۴ متر بوده است و ۵۰۰ مترمکعب بتن ریزی درجا، ۲۲۰ مترمکعب بتن پیش ساخته، ۱۲۸ تن آرماتوربندی و دو هزار مترمکعب قالب بندی اجرا شده است.
گفتنی است: این پروژه از محل پل راهداران (تقاطع غیرهمسطح) در محور اصفهان - شیراز، حد واسط مجتمع مسکونی شهرک سپاهان شهر و منطقه پادگان نظامی سپاه شروع می شود و پس از تقاطع با محور ابریشم -آبنیل به محور آزادراه ذوب آهن در محل تقاطع کلیشاد خاتمه می یابد.
هر چند ماه یک بار همین خزعبلات بدون هیچ عملی تکرار شده