بازدید سایت : ۷۹۱۸۴

فرآیند زمان‌ بر آشنایی وزیر جدید با پروژه قطار سریع‌ السیر اصفهان - تهران

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی و تثبیت او را چالشی برای پروژه قطار سریع‌ السیر معرفی کرد و گفت: مدتی زمان می‌برد تا وزیر جدید با ابعاد گوناگون و مشرب‌ های مختلف فکری که معمولاً در این پروژه سنگ اندازی یا با آن مخالفت می‌کنند، آشنا شود.

تین نیوز |

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی و تثبیت او را چالشی برای پروژه قطار سریع السیر معرفی کرد و گفت: مدتی زمان می برد تا وزیر جدید با ابعاد گوناگون و مشرب های مختلف فکری که معمولاً در این پروژه سنگ اندازی یا با آن مخالفت می کنند، آشنا شود.

به گزارش تین نیوز، مهدی طغیانی در خصوص آخرین وضعیت پروژه قطار سریع السیر اصفهان-تهران اظهار کرد: در آخرین روزهای تصدی مرحوم رستم قاسمی در وزارت راه، نشستی با حضور اعضای مجمع نمایندگان استان درباره این پروژه برگزار شد و صورت جلسه ای تنظیم شد که به نظر راهگشا می آمد.

وی با اشاره به جزئیات این صورت جلسه افزود: در این جلسه قرار شد که کار نظارت بر راه آهن و اجرای پروژه به «شرکت ساخت» واگذار شود زیرا این دوگانگی بخشی از مشکل طرح قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان از ابتدا تاکنون بوده است و تاکنون پروژه بین راه آهن و شرکت ساخت که هر دو زیرمجموعه وزارت راه و شهرسازی قرار می گیرند، رد و بدل می شد.

نماینده اصفهان اتلاف وقت را یکی از زیان های اختلاف این دو بخش بر سر اجرای پروژه قطار سریع السیر اعلام کرد و گفت: این موضوع در جلسه با وزیر پیشین راه تعیین تکلیف شد و سرپرست وزارتخانه نیز صورت جلسه را در دوره کوتاهی ابلاغ کرد اما عمر تصدی وزیر آنقدر به درازا نکشید که بتوانیم کار را پیگیری کنیم.

چالش معرفی و تثبیت وزیر جدید

وی معرفی وزیر جدید راه و شهرسازی و تثبیت او را چالشی برای ادامه این پروژه معرفی کرد و افزود: مهم ترین چالش کنونی، ناآشنایی وزیر جدید با پروژه های ریز و درشت وزارت راه و شهرسازی است که از طرح های راهسازی تا ریلی، فرودگاه ها و ابرپروژه نهضت اقدام ملی مسکن را در بر می گیرد که در نقاط گوناگون کشور پراکنده است و آشنایی وزیر جدید با این پروژه کم و در حد دیوان محاسبات بوده اما وی هیچ گاه از نزدیک، به شکل جزئی و با حضور عوامل گوناگون و ذی نفعان با پروژه ها آشنا نبوده است.

طغیانی آشنایی وزیر جدید راه و شهرسازی با پروژه را ضروری دانست و خاطرنشان کرد: ممکن است مدتی زمان ببرد تا وزیر جدید با ابعاد گوناگون و مشرب های مختلف فکری که معمولاً در این پروژه سنگ اندازی یا با آن مخالفت می کنند، آشنا شود. مرحوم قاسمی نیز مدتی طول کشید تا رفته رفته بر پروژه سوار شود و پیش از آنکه کسی درباره قطار سریع السیر صحبت کند، می دانست که از چه دیدگاهی به پروژه نگاه می کند.

وی از تلاش نمایندگان برای ادامه پروژه روی ریل وزیر پیشین خبر داد و گفت: درباره تمدید ال سی نیز مکاتبه ای صورت گرفته اما هنوز این موضوع به نتیجه نرسیده است زیرا بانک مرکزی و سازمان برنامه معتقدند که برای ادامه کار و تأمین هزینه های تکمیل پروژه باید مصوبه جدیدی از شورای اقتصاد گرفته شود.

لزوم بازگشت سریع پروژه به ریل اجرا

نماینده اصفهان ارائه برنامه جدید برای قطار سریع السیر را نیازمند ارسال برنامه رسمی جدید احداث از سوی وزارت راه به شورای اقتصاد دانست و ادامه داد: در فاصله زمانی استعفای وزیر پیشین و معرفی وزیر جدید اعلام این برنامه رسمی نیز با تأخیر روبه رو شد که امیدواریم بتوانیم در حداقل زمان ممکن است مشکلات موجود را برطرف کنیم و پروژه دوباره روی ریل اجرای سریع بیفتد.

وی لزوم احداث راه آهن های سریع السیر را یکی از موضوعات مطرح شده در جلسه رأی اعتماد وزیر جدید اعلام کرد و گفت: در این جلسه وزیر به طرحی بسیار قدیمی تر از قطار سریع السیر تهران – قم – اصفهان یعنی به پروژه تهران مشهد اشاره کرد که هنوز در مرحله طراحی است اما باید این رویکرد جدید را به فال نیک گرفت و امیدوارم بتوانیم سیستم را مجاب کنیم که پروژه زودتر روی ریل اجرا بازگردد.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: سايت خبری ایمنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • كارشناس وزارت راه پاسخ

    تا وقتي روش قيمتي قرارداد فيمابين شركت راه آهن با شركت چيني باطل و اصلاح نشود راه حلي براي اين پروژه نيست

  • ناشناس پاسخ

    این قرارداد باید ملغی بشه و تمام وجهه دریافتی از چین بازپرداخت بشه ، افتادن تو تله بدهی چین به صلاح کشور نیست. با درآمد های مالیاتی یا سرمایه‌گذاری خارجی باید ساخته بشه