افزایش نرخ تاکسی های اصفهان براساس شاخص تورم بوده است
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت سازمان تاکسیرانی براساس شاخص تورم بانک مرکزی بوده است، گفت: امسال بانک مرکزی تورم را بین ۴۰ تا ۴۵ درصد اعلام کرد، ماهم افزایشی که برای سازمان تاکسیرانی در نظر گرفتیم بر همین اساس بود، البته در برخی از خطوط تورم تا ۲۵ درصد بوده، درحالی که سقف این افزایش ۴۵ درصد بوده است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان با تاکید بر اینکه افزایش قیمت سازمان تاکسیرانی براساس شاخص تورم بانک مرکزی بوده است، گفت: امسال بانک مرکزی تورم را بین ۴۰ تا ۴۵ درصد اعلام کرد، ماهم افزایشی که برای سازمان تاکسیرانی در نظر گرفتیم بر همین اساس بود، البته در برخی از خطوط تورم تا ۲۵ درصد بوده، درحالی که سقف این افزایش ۴۵ درصد بوده است.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا فلاح با اشاره به چگونگی افزایش نرخ کرایه تاکسی ها در سال جدید، اظهار کرد: در اسفندماه ۱۴۰۱ پیروی پیشنهادی که سازمان تاکسیرانی به شورا داد و با بررسی هایی که در کمسیون ها انجام شد، افزایش نرخ تاکسی ها در همان اسفندماه به تصویب شورای شهر رسید و بعد از تایید مراجعی مانند فرمانداری به تاکسیران ها ابلاغ و ابتدای سال اجرایی شد.
وی درباره اینکه این افزایش قیمت بر چه اساسی بوده است، افزود: براساس شاخص تورم بانک مرکزی که هر ساله اعلام می شود و دستورالعملی که وزارت کشور به شوراها اعلام می کند، این افزایش قیمت انجام شد. حداکثر افزایشی که هر شورایی می تواند داشته باشد طبق تورم بانک مرکزی است.
عضو شورای اسلامی شهر اصفهان ، با تاکید بر اینکه امسال بانک مرکزی تورم را بین ۴۰ تا ۴۵ درصد اعلام کرد، گفت: ماهم افزایشی که برای سازمان تاکسیرانی در نظر گرفتیم در همین رنج بوده و البته گاهی کمتر، در برخی از خطوط تروم تا ۲۵ درصد بوده، درحالی که سقف این افزایش ۴۵ درصد بوده است. البته در این افزایش قیمت پیشنهاد سازمان تاکسیرانی هم مورد توجه قراردادیم که پیشنهاد این سازمان براساس نظرات خود تاکسیران ها و کارشناسان بود، اما تلاش کردیم که نظر وزارت کشور هم در نظرگرفته شود و بیش از شاخص تورم بانک مرکزی نباشد.
وی درباره دغدغه های تاکسیران ها، خاطرنشان کرد: نرخی که اعلام شد و افزایشی که صورت گرفت مشکلات تاکسیران ها را برطرف نمی کند، چون به هرحال مشکلاتی که آن ها دارند مشکلات عدیده ای است که می طلبد دولت به نوعی در کل کشور ورود و همراهی کند تا مشکلات تاکسیران ها حل شود. مشکل عمده راننده های تاکسی در کل کشور بیمه تامین اجتماعی است که چندین سال است مطرح می شود، البته که حق این قشر است، چراکه راننده هایی که چندین سال زحمت می کشند و حمل و نقل شهروندان را بر عهده دارند، باید از حداقل بیمه ای برخوردار شودند تا آینده خود را تامین کنند.
فلاح یادآور شد: همان طور که می دانیم راننده ها مشکلات جسمی زیادی پیدا می کنند، خصوصا با توجه به حجم زیاد ترافیک در کلانشهرها درگیر مشکلات عضلانی و مفاصلی زیادی می شوند که می طلبد یک دلگرمی داشته باشند، همچنین مشکل دوم گران بودن قطعات یدکی وسیله نقلیه آنها است که اگر قطعه ای خراب شد باید مبلغ زیادی را برای تعویض آن پرداخت کنند و دولت باید در این قسمت هم کمک کننده باشد و تسهیلاتی را برای نوسازی قطعات فرسوده ایجاد کند که راننده ها حداقل از این لحاظ دغدغه ای نداشته باشد.
وی ادامه داد: دغدغه دیگری که برای راننده ها در شهرها و کلانشهرها ایجاد شده است، ورود مسافرکش های شخصی است که متاسفانه حقوق راننده هایی که حق خط را پرداخت می کنند با این وجود ضایع می شود و این هم موضوعی است که باید اداره حمل ونقل و راهنمایی ورانندگی با مسافرکش های شخصی برخورد کنند تا حق راننده ها در این زمینه ضایع نشود.
عضو شورای شهر اصفهان با اشاره به دیگر مشکلات راننده ها، تصریح کرد: موضوع دیگری که متاسفانه یا خوشبختانه وجود دارد، تاکسی های اینترنتی هستند که در چند ساله اخیر استفاده می شوند و متاسفانه از لحاظ درآمدی و معیشتی مشکلات عدیده ای را برای تاکسیران ها ایجاد کرده اند، البته اینجا هم سازمان تاکسیرانی و مدیریت شهری باید بخشی از این خسارت را جبران کنند. ما روز به روز در حال پیشرفت با تکنولوژی هستیم و این تاکسی های اینترنتی بحث هوشمند سازی عیاب وذهاب مردم را به عهده گرفته اند و از این به بعد هم سازمان تاکسیرانی باید تلاش کند تا تاکسی های زیر مجموعه اش اینترنتی شود و از بخش خصوصی عقب نماند.
وی در خاتمه تصریح کرد: با توجه به گرانی های اخیر ما تلاش کردیم سقف افزایش قیمت را برای راننده ها در نظر بگیریم، ضمن اینکه ما وضعیت شهروندان راهم در نظر گرفتیم، چرا که ما نمایندگان مردم هستیم و باید شهروندانی که از این تاکسی ها استفاده می کنند را هم مورد توجه قرار دهیم. تلاش کردیم این افزایش قیمت هم به نفع شهروندان و هم به نفع تاکسیران ها باشد.