اتوبوس های ۵ ساله اصفهان هر ۳ ماه یکبار معاینه فنی می شود
در حال حاضر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان داریم که حدود ۶۵۰ دستگاه نوسازی یا تعمیر اساسی و بازسازی شده است و مابقی اتوبوس های پنج سال کار، هر سه ماه یک بار معاینه فنی و اصلاحاتی برای دودزا بودن آن انجام می شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: در حال حاضر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان داریم که حدود ۶۵۰ دستگاه نوسازی یا تعمیر اساسی و بازسازی شده است و مابقی اتوبوس های پنج سال کار، هر سه ماه یک بار معاینه فنی و اصلاحاتی برای دودزا بودن آن انجام می شود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، حسین حق شناس اظهار کرد: مشکلات ترافیک خیابان کاوه مربوط به توقف اتوبوس ها است که شناسایی شده و با هماهنگی پلیس، مراجع قضائی و سایر نهادها در حال بررسی و رفع آن هستیم.
وی افزود: در تماس تلفنی مشکلات خط اتوبوسرانی خیابان آتشگاه در رابطه با کمبود ناوگان مطرح شد که این مسیر به خط تندرو تبدیل و اتوبوس جدید ۱۵ متری با ظرفیت مسافر بیشتر و سرفاصله زمانی کمتر به آن اختصاص داده شد که باید این موضوع بیش از پیش اتفاق بیفتد.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: طبق تفاهم نامه ۱۸۵ اتوبوس اواخر سال ۱۴۰۰ خریداری شده که حدود ۴۵ دستگاه آن تحویل شده و پیگیر تحویل مابقی آن هستیم؛ همچنین با خرید ۵۳ دستگاه اتوبوس کوچک، ۴۴ دستگاه اتوبوس معمولی و ۲۵ دستگاه ون که به ناوگان اضافه شد، در حال تلاش هستیم قرارداد جدید خریداری ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید منعقد شود.
وی با اشاره به خرید ون و جایگزینی در برخی از خطوط اتوبوس که با استقبال خوب شهروندان روبه رو شد، ادامه داد: دودزا بودن اتوبوس های شرکت واحد اتوبوسرانی دیگر سوال شهروندان در رابطه با آلودگی هوا بود؛ در حال حاضر ۸۵۰ دستگاه اتوبوس فعال در اصفهان داریم که حدود ۶۵۰ دستگاه نوسازی یا تعمیر اساسی و بازسازی شده است و مابقی اتوبوس های پنج سال کار، هر سه ماه یک بار معاینه فنی و اصلاحاتی برای دودزا بودن آن انجام می شود که در این زمینه از شرکت های دانش بنیان برای تولید فیلتر مناسب دعوت به همکاری می کنیم.
حق شناس اضافه کرد: در زمینه کاهش آلودگی هوا تصمیم داریم اتوبوس هایی که در مرکز شهر تردد می کند را با اتوبوس برقی جایگزین کنیم تا آلودگی هوا را کاهش دهیم.
وی در خصوص نصب موانع ترافیکی در معابر اضافه کرد: با درخواست شهروند در معابر فرعی امکان نصب آن وجود دارد و برای معابر اصلی، طبق کارشناسی های انجام شده در معاونت ترافیک این درخواست ممکن است مخالفت انجام شود.
معاون حمل ونقل و ترافیک شهردار اصفهان خاطرنشان کرد: سرعت گیرها از استاندارد برخوردار نبود که با تصویب شورای ترافیک شهر، طرح استاندارد مصوب شد و موانع طبق استاندارد لازم اجرا می شود و به مرور سایر موانع غیراستاندارد که در گذشته نصب شده، اصلاح خواهد شد.
وی با اشاره به سامانه سفیر مهر اضافه کرد: سامانه «سفیر مهر» به عنوان سامانه ای هوشمند برای ساماندهی روند فعالیت سرویس های مدارس فعالیت می کند که شهرهایی همچون شیراز و مشهد از این سیستم هوشمند استفاده می کنند و در اصفهان نیز راه اندازی آن توسط یک شرکت معتبر انجام شده است.
حق شناس تاکید کرد: همچنین شناورسازی ساعت آغاز ادارات، شناسایی و بازگشایی گلوگاه های ترافیکی و روان سازی ترافیک در زمان پیک در مرکز کنترل ترافیک از دیگر اقدامات شهرداری است.