بازدید سایت : ۴۶۷۳۲

ایجاد خط پروازی از نصف‌ جهان به سوئیس خاورمیانه

مطالبه مردم و فعالان بخش خصوصی اصفهان ایجاد ایرلاین های اختصاصی اصفهان و رفع مشکلات ناشی از کمبود هواپیما و افزایش یافتن تعداد پروازها از اصفهان است.

ایجاد خط پروازی از نصف‌ جهان به سوئیس خاورمیانه
تین نیوز |

مطالبه مردم و فعالان بخش خصوصی اصفهان ایجاد ایرلاین های اختصاصی اصفهان و رفع مشکلات ناشی از کمبود هواپیما و افزایش یافتن تعداد پروازها از اصفهان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، این روزها گسترش تعاملات بین المللی نقش مؤثری در رشد اقتصادی، اجتماعی و سیاسی کشورهای مختلف ایفا می کند، این موضوع باعث شده کشورهای مختلف درصدد گسترش مناسبات بین المللی خود تلاش کنند و در این راستا زیرساخت هایی را برای توسعه ارتباطات بین الملل فراهم سازند.

یکی از مهم ترین زیرساخت های لازم جهت بهره مندی از ارتباطات بین المللی، توسعه حمل ونقل در بخش های مختلف است، در همین خصوص توجه به صنعت هوایی از اهمیت زیادی برخوردار است، اما این بخش از صنعت حمل ونقل در کشور ما با مشکلات و مسائل متعددی روبرو است که دلیل عمده آن تحریم های صنعت هوایی ایران است.

با این وجود برای بسیاری تعجب آور است اگر بشنوند که اصفهان به عنوان یکی از کلان شهرهای بزرگ و اصلی کشور از داشتن خط هوایی و ایرلاین اختصاصی بی بهره است.

استانی که از جنبه های متعدد گردشگری صنعتی، فرهنگی و ... دارای ظرفیت های زیادی است و خط هوایی و هواپیمای اختصاصی یکی از نیازهای ضروری آن محسوب می شود.

در این شرایط، مطالبه مردم و فعالان بخش خصوصی اصفهان ایجاد ایرلاین های اختصاصی اصفهان و رفع مشکلات ناشی از کمبود هواپیما و افزایش یافتن تعداد پروازها از اصفهان است.

در همین راستا پیگیری هایی توسط بخش خصوصی و مسئولان مرتبط در حال انجام است تا این مطالبه به حق اصفهانی ها به نتیجه برسد، لذا بخش کوچکی از این تلاش ها به نتیجه رسیده و به تازگی پرواز اصفهان - عمان به صورت هفتگی راه اندازی شده که با استقبال بسیار چشمگیر نیز روبرو بوده است، همین موضوع نشان می دهد اصفهان شرایط مناسبی برای راه اندازی خطوط پروازی بیشتر دارد.

 فرودگاه اصفهان، یکی از بهترین فرودگاه های کشور

 در همین خصوص، ابوذر ضیایی، مدیرکل فرودگاه های استان اصفهان گفت: مدت ها است تلاش می شود این پرواز برقرار شود و خوشبختانه تلاش ها در این بخش نتیجه داد، مجوز دو پرواز به صورت هفتگی از اصفهان به عمان اخذ شده اما بر اساس شرایط فعلی، در حال حاضر تنها یک پرواز به صورت هفتگی انجام می شود و امیدواریم هرچه سریع تر شرایط برای انجام دو پرواز هفتگی فراهم شود.

 وی تأکید کرد: استقبال بسیار خوبی از این پرواز شکل گرفته و این پرواز در چند هفته اخیر با ظرفیت کامل اصفهان را ترک کرده است، همچنین ایجاد پروازهای جدید در دستور کار قرار دارد و مذاکراتی با شرکت های مختلف و مسئولان انجام شده که امیدواریم نتایج مثبت آن به زودی اعلام شود. فرودگاه اصفهان، یکی از بهترین فرودگاه های کشور محسوب می شود و دارای زیرساخت های مناسبی است؛ لذا امیدواریم بتوان با هم افزایی بخش های مختلف استان شاهد افزایش تعداد پروازها در این فرودگاه باشیم.

 مژگان ایزدی، رئیس کمیسیون گردشگری، فرش و صنایع دستی اتاق بازرگانی نیز در گفت وگو با ایلنا عنوان کرد: از ابتدای فعالیت در این دوره اتاق، پیگیری مشکلات مرتبط با کمبود پرواز و هواپیما در اصفهان انجام شد، جلسات متعددی در این زمینه با مسئولان و متخصصان مرتبط برگزار و موضوعات با جدیت در حال پیگیری است تا نتایج مناسب به نفع اصفهان حاصل شود.

 وی افزود: با پیگیری ها و همکاری های سازنده، شاهد برقراری پرواز عمان - اصفهان هستیم که اتفاقی بسیار خوشایند و مبارک است، این پرواز توسط شرکت وارش انجام می شود و می تواند باعث ایجاد تعاملات و رشد همکاری ها میان دو کشور شود. این اتفاق مهم می تواند تأثیرات مثبتی بر گردشگری، تجارت و افزایش صادرات داشته باشد و به رونق اقتصادی کمک کند. این اتفاق با همت و پیگیری بخش خصوصی به نتیجه رسید و از فعالان اقتصادی و تجار درخواست می کنم از برقراری این پرواز نهایت بهره برداری را داشته باشند و از این اتفاق حمایت کنند.

 تلاش برای گسترش پروازهای بین المللی به اصفهان

رئیس هیئت مدیره هلدینگ گردشگری شنتیا گفت: پس از چندین ماه مذاکره و پیگیری برای نخستین بار موفق شدیم پرواز مستقیم از اصفهان به عمان را راه اندازی کنیم. این پرواز توسط هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ شرکت هوایی وارش با ظرفیت ۱۳۰ مسافر یکشنبه های هر هفته ساعت ۱۴ اصفهان را به مقصد مسقط پایتخت عمان ترک می کند.

 حسن صالح نیا در ادامه افزود: برای شروع، یک پرواز در هفته را در نظر گرفته ایم؛ ولی با توجه به برآوردها و استقبالی که شده است در آینده نزدیک به دو پرواز در هفته افزایش می یابد و امیدواریم شرایط به گونه ای رقم بخورد که بتوانیم روزانه یک پرواز مستقیم از اصفهان به مسقط داشته باشیم.

وی همچنین تصریح کرد: روابط دو کشور ایران و عمان به صورت تاریخی همیشه خوب و سازنده بوده است و از لحاظ فرهنگی نیز شباهت های زیادی بین مردم دو کشور وجود دارد. همین امر زمینه ساز رونق گردشگری دوسویه خواهد بود. اصفهان به عنوان یک شهر تاریخی و قطب گردشگری در قلب ایران می تواند دروازه ورودی خوبی برای گردشگران عمانی باشد که قصد دیدن از ایران را دارند.

وی افزود: هم اکنون هر هفته ۱۴ پرواز از مسقط به شیراز انجام می شود که بیشتر مسافران این پروازها برای دریافت خدمات جراحی و زیبایی به این شهر می آیند و این در حالی است که اصفهان با توجه به موقعیت جغرافیایی اش در مرکز ایران و دسترسی راحت تر و نزدیک تر به سایر نقاط ایران از جمله تهران می تواند جذابیت بیشتری برای مسافران عمانی داشته باشد.

صالح نیا بیان کرد: کشور عمان در چند سال گذشته از لحاظ اقتصادی رشد خوبی داشته است که باعث شده برای فعالان اقتصادی ایران جذابیت داشته باشد و از این رو شاهد بودیم که تعدادی از کارآفرینان و صاحبان صنایع ایرانی در عمان شرکت به ثبت رسانده اند و کسب وکار خود را راه اندازی کرده اند. راه اندازی این خط پروازی بین اصفهان و مسقط این امکان را به فعالان اقتصادی و تولیدکنندگان اصفهان می دهد که سریع تر، راحت تر و با هزینه کمتری به بازار عمان دسترسی داشته باشند و بتوانند فعالیت های خود را در این کشور گسترش دهند و محصولات خود را عرضه کنند. همچنین اصفهان نیز از لحاظ پروژه ها و فرصت های اقتصادی نیز می تواند برای بازرگانان و تاجران عمانی جذاب باشد و از این طریق بتوان سرمایه خارجی بیشتری برای توسعه و رونق اقتصادی اصفهان جذب کرد.

 با این تفاسیر و در این شرایط، مذاکراتی با شرکت های هواپیمایی ارمنستان، ترکیه، قطر، کویت و ... نیز در حال انجام است تا شاهد گسترش تعداد پروازهای بین المللی به استان اصفهان باشیم، موضوعی که می تواند به گسترش تعاملات بین المللی و جذب سرمایه گذاران به استان کمک زیادی داشته باشد.

به طور قطع امروز یکی از راه حل های رفع مشکلات اصفهان، گسترش ارتباطات بین المللی در ابعاد مختلف است که می تواند منجر به پویایی این استان شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • ناشناس پاسخ

    ✅ چرا شرکت راه آهن به زیان دهی شدید افتاده است؟

    شرکت تحت مدیریت میعاد صالحی قیمت بلیت قطار را به زور پایین نگه داشته و درحالیکه دولت کلی یارانه به این بخش پرداخت می‌کند تا مسافر جذب کند اما به دلیل رویگردانی مسافران ، بخش ریلی شدیدا زیان‌ده شده است .
    صورت‌های مالی شرکت راه‌آهن نشان می‌دهد که زیان انباشته این شرکت تا پایان اسفند سال گذشته حدود هزار و ۸۰۰ میلیارد تومان بوده و زیان خالص راه‌آهن در دو سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ نسبت به مدت مشابه قبل حدود چهار تا پنج برابر شده است.
    شرکت راه‌آهن در سال‌های گذشته تنها در بخش مسافری زیان‌ده بود اما در دوره مدیریت صالحی در بخش بار هم زیان‌ده شده است.
    ‏انتصاب میعاد صالحی به عنوان مدیر یک شرکت زیرساختی و مهم از ابتدا حواشی زیادی به دنبال داشته و منتقدان معتقد اند او در این صنعت غیرمتخصص و ناموفق است .