بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

نشست در آپادانای اصفهان/ ایمن سازی محل در حال انجام است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست بخشی از خیابان آپادانای اول شهر اصفهان به علت ریزش خط لوله انتقال فاضلاب بتنی مسیر جنوب اصفهان خبر داد.

نشست در آپادانای اصفهان/ ایمن سازی محل در حال انجام است
تین نیوز

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان از نشست بخشی از خیابان آپادانای اول شهر اصفهان به علت ریزش خط لوله انتقال فاضلاب بتنی مسیر جنوب اصفهان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، منصور شیشه فروش پیرامون اینکه عوامل ایمنی و آتش نشانی و پلیس راهور و تیم فنی و مدیریت بحران شرکت آب و فاضلاب به محل اعزام و ضمن اعمال محدودیت ترافیکی در جهت ایمنی محور کنترل جریان فاضلاب و چگونگی اصلاح و بازسازی خط لوله برنامه ریزی شد، اظهار کرد: قرار است در اسرع وقت عملیات حفاری روی لوله انجام و پس از اصلاح و تعویض خط لوله و پرسازی محل انجام شود.

شیشه فروش افزود: با توجه به فرسودگی خط لوله انتقال فاضلاب با قدمت بیش از ۵۰ سال و تأثیرات فرونشست زمین بر وقوع حوادث تا کنون عملیات بازسازی و تعویض ۱۹۳ کیلومتر از خطوط اولویت دار در شهر اصفهان انجام و در سال جاری ۲۰ کیلومتر از شبکه های فرسوده در خیابان های شهیدان کاظمی، کاوه، شهید چمران، هفتون، قائمیه، آبشار در برنامه بازسازی قرار دارد و پیمانکاران در زمینه بازسازی شبکه ها فعالیت می کنند.

وی تصریح کرد: لازم به ذکر است بیش از ۳۰۰ کیلومتر از شبکه های انتقال فاضلاب شهر اصفهان به علت قدمت ۵۰ ساله فرسوده و نیاز به اصلاح دارد که ۳۰ کیلومتر از این خطوط به دلیل قرار گرفتن در مناطق آسیب پذیر در اولویت اجرا می باشد و نیاز به اعتبارات ملی دارد که باید توسط وزارت نیرو شرکت مهندسی آب و فاضلاب کشور و سازمان برنامه و بودجه کشور تأمین شود.

وی تسریع در اجرای طرح بازسازی شبکه ها با توجه به شرایط کم آبی و فرونشست زمین در اصفهان را بسیار حائز اهمیت دانست و گفت: با بررسی به عمل آمده فرونشست زمین نیز باعث تشدید حوادث در این شبکه ها گردیده است و راهکار مؤثر در کاهش اثرات فرونشست زمین و پیشگیری از بروز خسارات در ابنیه تاریخی، مسکونی، اراضی و تأسیسات شهری تداوم جریان رودخانه زاینده رود و تغذیه سفره های، آب زیر زمینی، اجرای طرح های آبخیزداری و تأمین حقابه های قانونی کشاورزی، زیست محیطی و احیای زاینده رود و تالاب گاوخونی است.

شیشه فروش اظهار کرد: لازم است وزارت نیرو، وزارت جهاد کشاورزی، وزارت راه و شهرسازی. سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری کشور در جهت تأمین اعتبارات مورد نیاز برای اجرا و تکمیل طرح های مصوب تأمین آب استان، پیشگیری از بارگذاری در بالادست حوضه آبریز زاینده رود، حمایت از طرح های تأمین آب استان و تسریع در اجرای طرح های احیای زاینده رود و تأمین حقابه های قانونی حوضه اقدام کنند.

وی با بیان اینکه در پی ریزش خط لوله انتقال فاضلاب جنوب اصفهان در مسیر خیابان شهید آیت الله قدوسی آپادانای اول. مسیر خیابان به منظور پیشگیری از بروز حوادث محتمل و انجام عملیات حفاری و بازسازی خط لوله توسط پلیس راهور مسدود و اطلاع رسانی شد، افزود: رانندگان خودروها از مسیرهای جایگزین برای تردد تا ایمن سازی محور استفاده کنند.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان خاطر نشان کرد: در اثر ریزش خط لوله فاضلاب در عمق ۶ متری حفره ای به عرض ۳ متر و طول حدود ۶ متر در زیر خیابان ایجاد که می بایست پس از عملیات حفاری بازسازی خط انجام شود عوامل فنی شرکت آب و فاضلاب، شهرداری و پلیس راهور در محل حضور دارند و با اعزام بیل مکانیکی و تجهیزات مورد نیاز اقدامات لازم برای اصلاح خط در حال پیگیری و انجام است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.