بازدید سایت : ۳۷۰۰۴

بخش خصوصی بازوی شهرداری برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل پاک است

مدیریت شهری اصفهان می تواند به عنوان بازوی شهرداری برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل پاک، با کمک بخش خصوصی نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوس و خرید اتوبوس های برقی و هیبریدی اقدام کند.

بخش خصوصی بازوی شهرداری برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل پاک است
تین نیوز

دکترای حمل و نقل گفت: مدیریت شهری اصفهان می تواند به عنوان بازوی شهرداری برای ارتقای زیرساخت های حمل و نقل پاک، با کمک بخش خصوصی نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوس و خرید اتوبوس های برقی و هیبریدی اقدام کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، امین همدانی اظهار کرد: در تمام دنیا اهمیت بسیاری به مسافران و سازمان حمل و نقل داده می شود، زیرا این سازمان به طور مستقیم با جان شهروندان در ارتباط است، همچنین برای تشویق مردم به استفاده از وسایل حمل ونقل عمومی باید از اتوبوس های به روز با امکانات کافی که دارای سیستم گرمایش و سرمایش است و خدمات مناسبی را به سالمندان و کودکان ارائه می دهد، استفاده کرد.

همدانی با اشاره به توانمندی های بخش خصوصی افزود: راه حلی که در تمام کشورها برای بهبود حمل ونقل عمومی ارائه شده، استفاده از سرمایه گذاری بخش خصوصی است، بنابراین مدیریت شهری اصفهان می تواند به عنوان بازوی شهرداری برای ارتقای زیرساخت های حمل ونقل پاک، با کمک بخش خصوصی نسبت به نوسازی ناوگان اتوبوس و خرید اتوبوس های برقی و هیبریدی اقدام کند.

وی تاکید کرد: در حال حاضر در سازمان اتوبوسرانی شهر اصفهان اتوبوس هایی وجود دارد که عمر خدمت رسانی بهینه آن ها به پایان رسیده است، در حالی که با توجه به استانداردها، عمر مفید اتوبوس ها بین چهار تا پنج سال است.

همدانی با اشاره به کمبود اتوبوس در شهر اصفهان گفت: از دیگر دغدغه های این سازمان، کمبود اتوبوس مورد نیاز شهر است در اصفهان ۱۵۰۰ تا ۱۷۰۰ اتوبوس فعال نیاز است که در حال حاضر این کلان شهر ۷۰۰ اتوبوس کمبود دارد.

وی با اشاره به آلودگی هوای شهر اصفهان ادامه داد: مشکل دیگری که در رابطه با ناوگان حمل ونقل عمومی مطرح است، آلایندگی موجود از طریق اتوبوس ها است؛ سوخت مصرفی این اتوبوس ها مطلوب نیست و استانداردهای لازم را ندارد، به همین علت موجب آلودگی در شهر می شود، در صورتی که هدف استفاده از حمل ونقل عمومی کاهش آلایندگی بوده است، اما این اتوبوس ها به علت کارکرد با تکنولوژی قدیمی، موجب تولید آلودگی نیز می شوند.

دکترای حمل و نقل در خصوص هوشمندسازی سیستم حمل و نقل عمومی تصریح کرد: سیستم حمل و نقل عمومی به مدیریت جامع نیاز دارد تا موجب هم پوشانی خطوط مترو، اتوبوس ، مینی بوس و تاکسی ها شود؛ سیستمی مؤثر که زمان سرویس دهی، مدت زمان رسیدن به مقصد را به صورت هوشمند در اختیار مسافران قرار دهد و مسافران نیز بتوانند با نصب نرم افزار در گوشی هوشمند خود از پیشنهاد این سیستم برای انتخاب بهترین مسیر، درست ترین خط اتوبوس و مترو استفاده کنند.

همدانی گفت: یکی از راه های رفع این مشکلات، استفاده از اتوبوس های برقی است؛ با ورود اتوبوس های جدید سن ناوگان ها پایین می آید و آلایندگی تولید شده از سوی این سیستم از بین می رود، اما باید برای استفاده از اتوبوس های برقی، هیبریدی و ترکیبی، پایانه های مخصوصی برای شارژ باتری و تعمیرات اتوبوس در نظر گرفته شود، چراکه اگر به این نوع زیرساخت ها توجه لازم نشود، اتوبوس های برقی پس از مدتی از خط خارج می شود و بدون استفاده باقی می ماند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.