بازدید سایت : ۴۱۱۲۰

اعمال قانون، راه حل اصلی مقابله با پارک دوبل است

اعمال قانون، راه حل اصلی مقابله با این معضل است و متخلفان باید جریمه ای را پرداخت کنند.

اعمال قانون، راه حل اصلی مقابله با پارک دوبل است
تین نیوز

رئیس گروه مطالعات معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان گفت: در بعضی معابر با وجود فضای پارک حاشیه ای در طول خیابان و پارکینگ عمومی، شاهد پارک های دوبل خودروها کنار خیابان هستیم که اعمال قانون، راه حل اصلی مقابله با این معضل است و متخلفان باید جریمه ای را پرداخت کنند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایمنا، مریم لطیفی اظهار کرد: هزینه های بسیاری در راستای تردد بهتر شهروندان در آزادسازی و احداث معابر شده و به طور مثال یک معبر با سه خط عبور ایجاد شده است، اما در عمل یک یا دو خط عبور قابل استفاده بوده و دیگر خطوط صرف پارک دوبل خودروی تعدادی از شهروندان ناآگاه شده است.

لطیفی با بیان اینکه بعضی پارک های دوبل خودروها در سطح شهر به دلیل نبود آگاهی شهروندان از پیامدهای آن رخ می دهد، افزود: در بعضی معابر با وجود فضای پارک حاشیه ای در طول خیابان و پارکینگ عمومی، شاهد پارک های دوبل خودروها کنار خیابان هستیم که اعمال قانون، راه حل اصلی مقابله با این معضل است و متخلفان باید جریمه ای را پرداخت کنند.

وی با بیان اینکه معابر سطح شهر ظرفیت مشخصی دارد، تاکید کرد: با پارک دوبل خودروها، تعداد خطوط عبور و ظرفیت معبر کاهش پیدا می کند و عملکرد معابر دچار اختلال می شود.

لطیفی گفت: پارک دوبل یکی از معضلات مدیریت ترافیک شهری بوده که تعداد بسیاری از معابر مهم سطح شهر را درگیر کرده است.

وی ادامه داد: افزایش تعداد پارک دوبل خودرو، این معضل را عادی کرده و به عنوان یک رفتار ترافیکی قابل انجام و بدون هزینه در ذهن شهروندان نهادینه شده است، از این رو علاوه بر فرهنگ سازی، نیازمند اعمال قانون است.

رئیس گروه مطالعات معاونت حمل ونقل و ترافیک شهرداری اصفهان با بیان اینکه پارک دوبل خودرو هزینه های دیگری از جمله تأخیر بیشتر را به شهروندان تحمیل می کند، خاطرنشان کرد: شهروندان باید قبل از مراجعه به مراکز خرید یا خدمات با استفاده از خودروی شخصی، برای محل پارک خودرو خود برنامه ریزی کنند و در ساعات شلوغ، بخشی از سفر خود را با حمل ونقل همگانی یا به صورت پیاده انجام دهند.

لطیفی گفت: حتی پارک دوبل یک خودرو هم موجب از دست دادن یک خط عبور از خیابان می شود که پس زدگی های ترافیکی و تأخیر را برای شهروندان به همراه دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.