بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

◄ ارتقای ۱۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در راه های برون شهری

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان از آغاز عملیات اجرایی ارتقای ۱۹ سامانه تخلف عبور و مرور قدیمی در استان خبر داد.

ارتقای ۱۹ سامانه ثبت تخلف عبور و مرور در راه های برون شهری
تین نیوز

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان از آغاز عملیات اجرایی ارتقای ۱۹ سامانه تخلف عبور و مرور قدیمی در استان خبر داد.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزاد دادخواه مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: عملیات اجرایی ارتقای 19 سامانه تخلف عبور و مرور قدیمی در استان آغاز شده است.

دادخواه با اشاره به نصب سامانه ثبت تخلف عبور و مرور از سنوات گذشته در محورهای مواصلاتی استان به منظور بهبود کارآیی و افزایش دقت سامانه ها در ثبت تخلفات و ارتقای سامانه های قدیمی اذعان کرد: در این راستا در سال جاری فرایند قانونی انتخاب پیمانکار جهت ارتقای 19 سامانه در محورهای اصفهان - دلیجان، نائین – اردستان و اصفهان شهرضا انجام شد.

وی افزود: عملیات عمرانی ارتقای این سامانه ها به زودی در محورهای مذکور آغاز خواهد شد و نهایتاً تا انتهای سال جاری کلیه این سامانه ها مورد بهره برداری قرار گرفته و در شبکه سامانه های فعال ثبت تخلف عبور و مرور استان قرار خواهد گرفت.

دادخواه تصریح کرد: در حال حاضر سازمان راهداری و حمل ونقل جاده ای با هدف ارتقای ایمنی تردد در محورها با مدیریت سرعت تردد کاربران جاده ای با نصب و بهره برداری در سامانه های حمل ونقل هوشمند جاده ای تلاش می کند با کاهش شدت تصادفات به کاهش تلفات جاده ای کمک کند.

وی افزود: با نصب و ارتقای سامانه های جدید محورها مجهز به ثبت سرعت لحظه ای علاوه بر سرعت متوسط می شوند.

دادخواه در پایان در راستای تردد ایمن و رعایت سرعت مجاز در کل مسیر در راه های برون شهری تاکید کردند.

نصب ۷ دستگاه دوربین درون خودرویی برای افزایش ایمنی راه های استان اصفهان 

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان گفت: دوربین های درون خودرویی، به عنوان سامانه های جدید و چند منظوره و در جهت افزایش ایمنی و کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل ونقل در راه های استان بهره برداری می شود.

دادخواه گفت: ۷ دستگاه دوربین درون خودرویی؛ به عنوان ابزار جدید هوشمندسازی حمل و نقل جاده ای بر روی خودروها نصب شد.

دادخواه با اشاره به اینکه دوربین های درون خودرویی، به عنوان سامانه های جدید و چندمنظوره و در جهت افزایش ایمنی و کارایی و حرکت در مسیر هوشمندسازی حمل ونقل در راه های استان بهره برداری می شود، گفت: این دوربین ها نقش مهمی در افزایش ایمنی، مسئولیت پذیری و کارایی در شبکه های پیشرفته ایفا کرده و در ناوگان راهداری قابل استفاده هستند که با ثبت و ضبط وقایع رانندگی، در صورت وقوع تصادف و یا حوادث مختلف، شواهد و مدارک واقعی را برای بررسی تخلفات رانندگی ارائه می دهند.

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای افزود: در صورت وقوع حوادث، این دوربین ها می توانند به عنوان منبع مهمی برای ضبط تصاویر و ویدئوهای حادثه عمل کنند.

وی استفاده از ویژگی بررسی لحظه ای وضعیت جاده ای و در دسترس داشتن شواهد قابل استناد را از دیگر ویژگی هایی خواند که در موارد مهمی مانند مدیریت سفرهای اربعین بسیار کارایی دارد.

دادخواه ادامه داد: نصب دوربین های ثبت وقایع بر روی خودروهای گشت راهداری، امکان رصد مناطق فاقد پوشش دوربین نظارتی را فراهم و با توجه به مستندسازی مأموریت ها، شرایط را برای اطلاع از آخرین موقعیت ناوگان و وضعیت جاده ها مهیا می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.