بازدید سایت : ۸۲۳۹۵

پیش بینی ۳۷ پرواز اربعین از اصفهان / صدور ۱۵۰ هزار گذرنامه برای زائران اصفهانی

تا کنون ۳۷ پرواز برنامه ریزی شده که پیگیر هستیم تعدادی پرواز از شرکت های داخلی به این تعداد افزوده شود.

پیش بینی ۳۷ پرواز اربعین از اصفهان / صدور ۱۵۰ هزار گذرنامه برای زائران اصفهانی
تین نیوز

معاون سیاسی و امنیتی استاندار اصفهان گفت: تاکنون ۳۷ پرواز برنامه ریزی شده که پیگیر هستیم تعدادی پرواز از شرکت های داخلی به این تعداد افزوده شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، محمدرضا جان نثاری، امروز (چهارشنبه، ۲۴ مرداد) در ستاد اربعین استان اصفهان با بیان این مطلب افزود: تعداد پروازها برای حجم درخواست سفر به عتبات کافی نیست،.

جان نثاری با انتقاد از برخی سرپیچی ها از سمت شرکت های هواپیمایی گفت: اقدامی که برخی شرکت های هواپیمایی انجام می دهند نوعی مقابله با تصمیم حاکمیت است. اینکه زمان باز شدن درگاه خرید بلیت و نوع فروش مشخص نباشد، قابل قبول نیست و باید نظارت جدی تری در این زمینه لحاظ شود.

وی تصریح کرد: مشابه سازی هایی در سطح کشور با مراسم اربعین کربلا در حال شکل گرفتن است که در تبلیغات شهری و صدا و سیما باید موارد رعایت شود، اربعین مراسم خاصی در مکانی خاص است که مشابه و جایگزین ندارد و باید ارزش و عظمت آن حفظ شود پس عبارت هایی مثل موکب و پیاده روی اربعین در شهرها قابل قبول نیست و مراسماتی که در اصفهان و سایر نقاط برگزار می شود، بزرگداشت است.

جان نثاری با بیان اینکه درخواست های تخصیص بودجه ساخت موکب در مرز مهران مطرح شده، گفت: قرار بود زمینی در منطقه شلمچه برای استان اصفهان اختصاص داده شود، اما اختلافاتی ایجاد شده بود، در نهایت ستاد عتبات اعلام آمادگی کرد که در صورت آماده بودن بودجه می تواند زمینی در مرز مهران خریداری کند.

وی تأکید کرد: مواکب درمانی ایرانی و جایگاه های سوخت رسانی به صورت خاص تر اعلام و اطلاع رسانی شود تا زائران ایرانی با مشکل مواجه نشوند. در خصوص ناوگان حمل و نقل هم صنایع مکلف اند به درخواست های راهداری عمل کنند.

در ادامه این جلسه  جعفر عسکری، رئیس ستاد بازسازی عتبات عالیات استان اصفهان  از اعزام ۱۰۲ موکب با ۵۰۰ دستگاه کامیون و تریلر تا شب گذشته خبر داد و گفت: ۲۵۰ روحانی و ۱۵۰ نفر خادم مستندساز به این سفر اعزام شده اند، همچنین مشکلاتی برای عبور ژنراتورهای مواکب از مرز ایجاد شده است، همچنین خبرهایی از فروش بلیت ها خارج از چارچوب مقرر به گوش می رسد که این مسائل نیاز به رسیدگی دارد.

در ادامه  حجت الاسلام مهدی گرجی، مسئول کمیته فرهنگی ستاد اربعین استان اصفهان  با بیان اینکه تا صبح امروز ۱۸۲ هزار نفر از اصفهان در سامانه سماح ثبت نام کرده اند، گفت: ۱۰۵ نفر نیز از کارگزاران حج و زیارت نیز برای حضور و خدمت رسانی در زمینه راهنمایی زوار به نجف عزیمت خواهند کرد، در بخش فرهنگی هم حج و زیارت محصولات خوبی از جمله کتاب، پرچم شعار راهپیمایی و سایر اقلام فرهنگی را برای توزیع میان زوار و مبلغان در اختیار ستاد عتبات و دفتر تبلیغات گذاشته است.

کمیته های مختلف ستاد اربعین نیز در بخش دیگر از این جلسه به ارائه گزارش عملکرد خود پرداختند که بنابر اعلام کمیته گمرک، ارسال تجهیزات و مواد اولیه مواکب از دو هفته گذشته آغاز شده و طی این مدت  ۵۵۰ دستگاه کامیون شامل تجهیزات از گمرکات اصفهان و کاشان ارسال شده است.

نماینده اداره گذرنامه نیز از صدور ۱۵۵ هزار گذرنامه از ابتدای محرم تا کنون خبر داد و گفت: ۱۴ هزار ثبت نام اتباع هم طی این مدت انجام شده است.

همچنین نماینده سازمان حمل و نقل جاده ای استان اصفهان، گفت: از ابتدای طرح اربعین تا پایان روز گذشته، ۳۱ هزار و ۶۸۸ نفر با ۱۰۷۹ ناوگان اعزام شده اند که بیشترین تقاضا برای مرز مهران است و برای پاسخگویی به نیاز صنایع باید همکاری لازم را داشته باشند که تا کنون به حد مطلوبی نبوده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.