بازدید سایت : ۲۶۳۰۶

اجرای پروژه روشنایی بزرگراه اردستان کاشان

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نطنز از اجرای روشنایی مقطع پرتصادف محور بزرگراهی اردستان کاشان و انتهای اتصال به آزادراه خبر داد.

اجرای پروژه روشنایی بزرگراه اردستان کاشان
تین نیوز

سعید احتشامی، رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نطنز گفت: روشنایی جاده ها و محورهای مواصلاتی از جمله عوامل مهم در ارتقای ایمنی تردد در شب و همچنین در شرایط جوی نامساعد است، این امر با کاهش تصادفات رانندگی، افزایش هوشیاری رانندگان و بهبود دید آنها در جاده ها نقش آفرینی می کند و علاوه بر این، روشنایی مناسب محیط جاده را برای عبور و مرور عابران پیاده نیز امن تر می سازد.

به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احتشامی تشریح کرد: با هدف ارتقاء ایمنی و کاهش سوانح رانندگی، اجرای سیستم روشنایی ۴.۳ کیلومتر از مقطع پرتصادف محور بزرگراهی اردستان کاشان و انتهای اتصال به آزادراه دهستان اریسمان و ورودی شهر بادرود که یکی از مطالبات اصلی در شهرستان بود با اعتبار بیش از ۵۳ میلیارد ریال در حال انجام است.

وی با بیان این که به دلیل قرار گیری مناطق مسکونی دهستان اریسمان و شهر بادرود در مجاورت  محور بزرگراه اردستان کاشان، دوربرگردان ها و دسترسی های متوالی، لزوم روشنایی محور زیاد است افزود: اجرای این طرح در پی درخواست های مردمی اهالی روستاهای واقع در محدوده این محورها صورت گرفته و نقش مهمی در افزایش ایمنی تردد و نیز رضایت مندی ساکنین این مناطق خواهد داشت.

سعید احتشامی همچنین از تعریض تعدادی از پل های آبرو در سطح محورهای این شهرستان خبر داد و عنوان کرد: در قالب طرح تکمیل ابنیه فنی محور روستایی هنجن-ابیانه، تعداد ۱۲ دستگاه از پل های آبرو محور گردشگری ابیانه، تعریض می شوند.

رئیس اداره راهداری و حمل ونقل جاده ای شهرستان نطنز با اشاره به اهمیت اجرای این پروژه، افزود: با توجه به موقعیت جغرافیایی این محور در منطقه ای ییلاقی و با حجم ترافیک چشمگیر آن؛ خصوصا در ایام مناسبتی سال و تعطیلات پایان هفته، طرح  تعریض پل های آبرو، به منظور صیانت از ابنیه فنی، افزایش ضریب ایمنی و تسهیل ترافیک،  در دستور کار اداره نگهداری ابنیه فنی اداره کل راهداری  و حمل ونقل جاده ای استان قرار گرفت.

وی تصریح کرد: اجرای این طرح از دی ماه سال گذشته کلید خورده است و با اعتباری بالغ بر ۴۵میلیارد ریال پیش بینی تاکنون ۷۰درصد پیشرفت داشته است.

احتشامی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه جهت اجرای طرح مذکور سعی بر عدم انسداد و یا حتی عدم اعمال محدودیت ترافیکی درمسیرهای اجرایی پروژه است، تسریع در تکمیل آن حداکثر تا پایان شهریور ماه سال جاری  در دستور کار قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.