بازدید سایت : ۲۰۲۹۱۹

روند تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان تهران

تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان تهران به عنوان یکی از برنامه های مهم ریلی این استان و کشور باید با جدیت پیگیری شود.

روند تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان تهران
تین نیوز |

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: تکمیل طرح قطار سریع السیر اصفهان تهران به عنوان یکی از برنامه های مهم ریلی این استان و کشور باید با جدیت پیگیری شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، مهدی طغیانی با اشاره به جزییات نشست برخی نمانیدگان استان با وزیر راه و شهرسازی، افزود: پیگیری مسائل و مشکلات قطار سریع السیر اصفهان تهران محور اصلی صحبت های ما با وزیر راه و شهرسازی بود و رایزنی لازم در مورد انجام اقداماتی که نیاز است برای تکمیل این پروژه صورت بگیرد، انجام شد.

طغیانی با اشاره به تاکید وزیر راه و شهرسازی بر تکمیل این طرح، ادامه داد: نظر وزیر راه و شهرسازی این بود که تصمیم به توقف این طرح گرفته نشده و این طرح باید به سرانجام برسد.

وی در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: در زمان حاضر مسائلی در مورد مدل انجام این کار و میزان سرمایه گذاری دولت و بخش خصوصی باقی مانده که باید بررسی شود اما تردیدی در مورد اصل انجام طرح وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در صورتیکه وزارت راه و شهرسازی به طور جدی جلو بیاید و بانک مرکزی و سازمان برنامه را مجاب کند، دولت چهاردهم می تواند این طرح را در همین دوره چهار ساله تکمیل کند.

طغیانی خاطرنشان کرد: جدیت وزارت راه و شهرسازی در این مساله از اهمیت ویژه ای برخوردار است و امیدواریم در این دوره با پیگیری شخص وزیر راه و شهرسازی، طرح قطار
سریع السیر اصفهان تهران به سرانجام برسد.

مصوبه شورای اقتصاد با موضوع اصلاح مصوبه استفاده از تسهیلات مالی خارجی (فاینانس) برای احداث قطار سریع السیر اصفهان تهران در دولت سیزدهم ابلاغ شد.

طرح قطار سریع السیر اصفهان تهران یکی از پروژه های اساسی و کلان کشور است که از دهه های گذشته مورد پیگیری قرار گرفته اما بدلیل تامین نشدن فاینانس و مجوزهای لازم بر زمین مانده بود.

در سفر رییس جمهور شهید به استان اصفهان، این موضوع مورد تأکید قرار گرفت تا بعنوان طرح اولویت دار کشور مطرح و تأمین مالی این پروژه ملی با شتاب بیشتری انجام شود.

قطار سریع السیر تهران اصفهان به طول ۴۱۰ کیلومتر ظرفیت جابجایی ۱۶ میلیون مسافر در سال را خواهد داشت.

استان اصفهان دارای ۱۱ هزار و ۵۰۰ کیلومتر راه است که بدلیل موقعیت خاص آن در مرکز بعنوان چهارراه ترانزیت بار و مسافر کشور، رتبه نخست حمل بار و رتبه سوم حمل مسافر را داراست.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.