بازدید سایت : ۸۳۱۳۷

ارتقای کیفی رویه آسفالتی ۷۰۰ کیلومتر از راه های اصفهان

در راستای ارتقای کیفی رویه راه ها بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر ظرف یک سال گذشته روکش شده است.

ارتقای کیفی رویه آسفالتی ۷۰۰ کیلومتر از راه های اصفهان
تین نیوز |

مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۲۰ اکیپ آسفالت در راه های استان مشغول فعالیت بوده و در حوزه ساخت راه های روستایی نیز از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۲ کیلومتر راه روستایی احداث شده است، عنوان کرد: در راستای ارتقای کیفی رویه راه ها بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر ظرف یک سال گذشته روکش شده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، فرزاد دادخواه، مدیرکل راهداری و حمل ونقل جاده ای استان اصفهان در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان، گزارشی از عملکرد و فعالیت های این اداره کل در استان ارائه کرد و اظهار داشت: استان اصفهان استان پهناوری است که ۱۲ هزار کیلومتر جاده دارد و به عنوان چهارراه ترانزیت کشور در حمل و نقل جاده ای نقش محوری ایفا می کند و روزانه بالغ بر یک میلیون و ۳۰۰ هزار تردد به طور متوسط در راه های اصلی و پرتردد انجام می شود.

دادخواه افزود: در حوزه راهداری و حوزه فنی و ساخت راه های روستایی به طور عمده پروژه هایی که مورد مطالبه بوده در دستور کار قرار گرفته است.

وی ارتقای ایمنی راه ها جهت کاهش حوادث رانندگی و تلفات ناشی از آن را از اولویت های اصلی این اداره کل بیان کرد و افزود: برای ارتقای کیفی رویه آسفالت راه ها طی دو سال گذشته به صورت ویژه به این موضوع توجه شده و قرارداد بالغ بر ۳ هزار میلیارد تومان پروژه روکش آسفالت در سطح راه های استان منعقد شده است.

دادخواه اضافه کرد: در حال حاضر بیش از ۲۰ اکیپ آسفالت در راه های استان مشغول فعالیت هستند و در حوزه ساخت راه های روستایی نیز از سال گذشته تاکنون بیش از ۵۲ کیلومتر راه روستایی احداث شده است و در راستای ارتقای کیفی رویه راه ها بالغ بر ۷۰۰ کیلومتر ظرف یک سال گذشته روکش انجام شده است.

مدیر کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان از فعالیت و اجرای ۴۰۰ پروژه فعال در استان خبر داد و گفت: یکی از امتیازاتی که توجه ویژه درباره آن داشته ایم اجرای پروژه های اولویت دار در همه شهرستان های استان است.

وی خاطر نشان کرد: تلاش مجموعه سبب شد تا در سال گذشته بین ۶۵ دستگاه استان، رتبه برتر را کسب کنیم و اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای در ارزیابی عملکرد کشور به عنوان رتبه یک بین مجموعه ادارات کل راهداری و حمل و نقل استان ها انتخاب شد.

فرزاد دادخواه از پیگیری آزادراه اصفهان تهران به صورت ویژه نیز خبر داد و گفت: در هفته دولت بالغ بر دو هزار و ۱۵۰ میلیارد تومان پروژه افتتاح شد و به بهره برداری رسید.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان اصفهان عنوان کرد: در حوزه حمل و نقل، استان اصفهان به صورت خاص در کشور ایفای نقش می کند و رتبه یک بار با بیش از ۵۵ میلیون تن حمل بار در سال و هم چنین رتبه دوم مسافر درون و برون استانی بالغ بر جابه جایی ۹ میلیون نفر را دارد.

وی خاطر نشان کرد: در زمینه حمل و نقل عمده مشکل رانندگان افزایش بی رویه قیمت قطعات، لوازم، لاستیک و عدم تناسب هزینه و درآمد است.

دادخواه افزود: با همه مشکلات، ناوگان حمل و نقل به صورت ویژه در طرح اربعین حسینی و در جابه جایی مسافر توانست بیش از ۴ هزار ناوگان سفر، زائران اصفهانی را به مرزهای چهارگانه منتقل کند و این در حالی است که امسال اتباع خارجی نیز به مسافران ناوگان اضافه شدند و علاوه بر آن زائران استان های هم جوار نیز از خدمات ناوگان مسافربری اصفهان استفاده کردند.

آیت الله سیدیوسف طباطبایی نژاد نیز در دیدار ضمن قدردانی از تلاش های سازمان حمل و نقل جاده ای استان و کارکنان این سازمان در برگزاری هر چه بهتر مراسم اربعین و به ویژه جا به جایی زائرین اربعین حسینی اظهار داشت: در ایام اربعین اصفهان به خوبی عمل کرد و پیش آمدی رخ نداد و این تعداد مسافر جا به جا شد که جای شکر دارد.

نماینده ولی فقیه در استان هم چنین به وضعیت نرخ گذاری در حوزه حمل و نقل نیز اشاره کرد و گفت: یکی از اموری که همواره درباره آن فکر می کنیم و متاسفانه در خصوص آن اشتباه عمل می کنند، نرخ گذاری برای راننده است، چرا که طی یک سال، حساب افزایش قیمت اجناس را نکرده و این تورم شامل قطعات و لوازم نیز می شود.

وی افزود: البته این تورم نیز دلیل دارد و علت آن بی ارزش شدن پول کشور است، لذا با این نحوه نرخ گذاری مخالف هستیم و باید برای نرخ گذاری تمام جزئیات و تورم سالانه را در نظر گرفت، در عین حال کار خوب و ارزشمندی نیز در جمهوری اسلامی برای رانندگان انجام شد و آن بیمه کردن رانندگان بود.

امام جمعه اصفهان با تاکید بر این که مسئله حمل و نقل یکی از امور اقتصادی مهم و پایه اقتصاد است تصریح کرد: افزایش جمعیت و چاپ بی رویه پول سبب تورم در هر کشوری می شود و به طبع هر کشوری اولویت ها را باید در نظر بگیرد و هر رییس جمهوری که بر سر کار می آید در بین همه مسائل، امور دارای اولویت را پیگیری می کند.

عضو خبرگان رهبری توانایی اداره کشور را نشانه قدرت اسلام در مدیریت عنوان کرد و ادامه داد: باید به دولت کمک کرد تا به دنیای غرب بفهمانیم که اسلام می تواند با کار نیروهای جهادی و مردم خود، کشور را اداره کند.

گفتنی است در این جلسه نمایندگان صنف حمل و نقل کالا و مسافر استان مسائل و مشکلات این صنف را بیان کردند و اظهار داشتند که عدم تولید و واردات ناوگان مسافر و همچنین عدم اسقاط ناوگان فرسوده بار و افزایش بی رویه قیمت قطعات و لاستیک و اجرت تعمیرات بخشی از مشکلات فعلی است و لزوم توجه ویژه به بخش حمل و نقل و فعالیت این صنف را خواستار شدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.