بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

عملیات ساخت کارخانه احیای ریل تربت حیدریه متوقف شد

عملیات ساخت کارخانه احیای ریل در این شهرستان که با هدف تعمیرات، بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور در حال اجرا بود، اکنون متوقف مانده است.

عملیات ساخت کارخانه احیای ریل تربت حیدریه متوقف شد
تین نیوز |

مدیر سابق طرح «احیای ریل ایرانیان» تربت حیدریه گفت: عملیات ساخت کارخانه احیای ریل در این شهرستان که با هدف تعمیرات، بازسازی و نوسازی واگن باری شرق کشور در حال اجرا بود، اکنون متوقف مانده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، علی علیزاده در خصوص دلایل توقف ساخت و تکمیل این طرح بزرگ ملی، اظهار کرد: طرح احیا ریل از سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود با هدف بازسازی و نوسازی واگن شهری در تربت حیدریه تا پایان سال ۱۴۰۲ به بهره برداری برسد.

 خبرنگاران برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه با نماینده مردم تربت حیدریه، زاوه و مه ولات در مجلس شورای اسلامی تماس گرفت که تا لحظه مخابره این خبر موفق به گفت و گو در این زمینه نشد.

عملیات ساخت کارخانه احیای ریل ایرانیان با اعتبار ۲ هزار میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت احیا ریل سپاهان اصفهان، دی ماه سال ۱۴۰۰ آغاز شد و قرار بود تا مرداد سال ۱۴۰۱ به بهره برداری برسد.

در بازدیدی که علی اکبر کی پور معاون استاندار و فرماندار ویژه تربت حیدریه مرداد سال ۱۴۰۱ از طرح به عمل آورد، اعلام شد تا پایان سال ۱۴۰۱ به بهره برداری خواهد رسید.

راه آهن شرق کشور در سال ۱۳۸۴ بعد از آماده شدن نزدیک به هزار کیلومتر طول خط و ۴۲ ایستگاه باری و مسافری احداثی جدید در سه استان خراسان رضوی، خراسان جنوبی و یزد فعالیت خود را آغاز کرد و هم اکنون طویل ترین منطقه راه آهن کشور محسوب می شود.

اکنون ایستگاه راه آهن تربت حیدریه به عنوان حلقه اصلی واسط استان های جنوبی و شرقی به پایتخت و دیگر نقاط کشور فعال و از طریق شهرستان مرزی خواف به شهر هرات در کشور افغانستان متصل می شود.

ایستگاه راه آهن تربت حیدریه در حوزه تبادل کالا اعم از داخلی و خارجی نیز فعالیت گسترده ای دارد که بیشترین آن ترانزیت سیمان و سنگ آهن به کشورهای همجوار و آسیای میانه است.

همچنین کارخانه در حال ساخت فولاد رُخ تربت حیدریه نیز از چند ماه گذشته تعطیل و نماینده این کارخانه چهار ماه قبل با حضور در دفتر خبرگزاری جمهوری اسلامی، قول داد ظرف روزهای آینده دلایل تعطیلی آن را به صورت مکتوب در اختیار دفتر نمایندگی ایرنا در تربت حیدریه قرار دهد که تا لحظه مخابره این خبر، هیچ مطلبی به این دفتر نرسیده است.

مرکز شهرستان ۲۲۵ هزار نفری تربت حیدریه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب مشهد قرار دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.