بازدید سایت : ۳۸۸۷۶

عوارض آزادراه اصفهان شیراز به جیب بخش خصوصی می رود نه وزارت راه

نرخ عوارض دریافتی برای آزادراه ۲۱۲ کیلومتری را وزارت راه تعدیل کرده است.

عوارض آزادراه اصفهان شیراز به جیب بخش خصوصی می رود نه وزارت راه
تین نیوز |

مدیرکل بهره برداری آزادراه های کشور گفت: مبلغ ۱۲۰ هزار تومان عوارض برای آزادراه اصفهان شیراز بر اساس هزینه های تمام شده این طرح تعیین شده و با توجه به سرمایه گذاری کلان و طول ۲۱۲ کیلومتری این آزادراه رقمی منطقی است، ضمن اینکه عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه گذار می رسد و نمی توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می کند.

به گزارش تین نیوز به نقل از وزارت راه و شهرسازی، محمد جورابچی، مدیرکل بهره برداری آزادراه های شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور درباره نرخ عوارض برای آزادراه اصفهان شیراز اظهار کرد: سرمایه گذار بخش خصوصی پروژه آزادراه اصفهان شیراز به دلیل این که هزینه های کلانی برای احداث این پروژه انجام داده و ۲۱۲ کیلومتر طول این آزادراه است، تقاضای خود را به ستاد ماده ۳۷ آیین نامه اجرایی قانون مشارکت ارائه کرد.

جورابچی ادامه داد: پیشنهاد شرکت سازنده بیشتر از عدد تصویب شده بوده و این عدد در کمیسیون تعدیل شد و بر مبنای هزینه های تمام شده پروژه و طول قابل توجه این آزادراه، هزینه ۱۲۰ هزار تومان برای خودروهای سواری در نظر گرفته شد.

وی در ادامه توضیح داد: زمانی که مبلغ کل پروژه و زمان استهلاک آن را در نظر بگیریم، متوجه خواهیم شد که این مبلغ کاملا منطقی و قانونی و به صورت کارشناسی در نظر گرفته شده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: عوارض دریافت شده در این آزادراه به دست بخش خصوصی سرمایه گذار می رسد و نمی توان گفت دولت و وزارت راه و شهرسازی این مبلغ را دریافت می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.