بازدید سایت : ۸۳۱۳۷
مشاور رئیس جمهور و دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در گفتگو با تین‌نیوز عنوان کرد:

◄ دلیل حضور نداشتن گردشگری در بسته خروج از رکود دولت / اجرای همه سیاست‌های پیشنهادی تا یک سال و نیم آینده

◄ دلیل حضور نداشتن گردشگری در بسته خروج از رکود دولت / اجرای همه سیاست‌های پیشنهادی تا یک سال و نیم آینده
|

تین نیوز | دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، علت بی توجهی بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود را عدم جمع بندی در این حوزه عنوان کرد و افزود: تمامی سیاست های پیش بینی شده در این بسته، ظرف یک سال و نیم آینده باید اجرا شود اما درباره گردشگری، چنین برنامه ای نداشتیم.

محمدعلی نجفی، معاون سابق رئیس جمهوری و رئیس سابق سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در گفتگو با تین نیوز با بیان این که مبحث گردشگری جزو موضوعات گنجانده شده در بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود نیست، اظهار کرد: علت این مسئله این است که ما هنوز به جمع بندی خاصی در این باره نرسیده ایم.

وی افزود: ممکن است طی دو سه ماه آینده، احکام و سیاست های دیگری در سایر بخش ها مطرح و به این بسته اضافه شود، زیرا مسیر افزودن سیاست های جدید به این بسته، باز است اما در بخش گردشگری، هنوز به جمع بندی خاصی نرسیده ایم؛ هرچند با سازمان متولی این امر، بحث هایی داشته ایم.

اجرای سیاست‌‎های پیشنهادی تا یک سال و نیم آینده
مشاور رئیس جمهور ادامه داد: از سوی دیگر تمامی سیاست های پیش بینی شده در این بسته، برنامه هایی است که ظرف یک سال و نیم آینده باید اجرا شود و با اجرای هر کدام، تاثیر عاجل در آن حوزه را خواهیم دید اما درباره گردشگری، چنین برنامه ای نداشتیم البته امیدواریم به آن پرداخته شود.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت در ادامه، درباره منابع مالی بسته پیشنهادی دولت برای خروج از رکود اظهار کرد: اگر دولت می خواست با خلق پول، مشکل مالی اش را حل کند، کار بسیار ساده بود اما چنین قصدی ندارد و از طرف دیگر به هیچ وجه قصد ندارد دست در کیسه بانک مرکزی کند، بنابراین باید راه های دیگری برای تامین مالی پیدا می کردیم.

وی ادامه داد: یکی از موارد پیش بینی شده برای تامین مالی، اوراق صکوک اجاره است، یعنی دولت اوراقی را منتشر می کند که ارزش معاملاتی هم در بورس هم در بازار را دارد، این اوراق به پیمکانکاران طلبکار از دولت داده می شود و آنها می توانند برای پرداخت بدهی بانکی یا مالیاتی خود از ان استفاده کنند.

نجفی با بیان این که امسال حدود 44 هزار میلیارد تومان بودجه عمرانی دولت است، گفت: در سال 91 وضع بودجه عمرانی بسیار بد بود به طوری که 28 درصد بودجه عمرانی تخصیص داده شد، در سال 92 در نیمه دوم سال، دولت تلاش کرد حدود 52 درصد بودجه عمرانی تخصیص داده شود، اگر امسال دولت بتواند کل این 44 هزار میلیارد تومان را تخصیص بدهد تقریبا بودجه عمرانی، دو برابر سال گذشته هزینه خواهد شد که این امر تحرکی در بخش های مختلف ایجاد می کند.

تیم اقتصادی دولت، هماهنگ است
مشاور رئیس جمهور، با بیان این که اگر هماهنگی تیم اقتصادی دولت یازدهم بیشتر از تمام دولت‌های قبل نباشد، کمتر از قبل نیست، اظهار کرد: هیچ بندی از این بسته نیست که به تایید دستگاه ذیربط نرسیده باشد.

دبیر ستاد هماهنگی اقتصادی دولت، بسته پیشنهادی دولت را صد در صد دارای قابلیت اجرایی دانست و افزود: تک تک دستگاه ها باید درباره این بسته، برنامه عملیاتی بدهند و این برنامه ها رصد شود که وزارت امور اقتصاد و دارایی این مسئولیت را به عهده خواهد گرفت.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.