بازدید سایت : ۳۸۶۹۰

نسخه توسعه روابط دریایی ایران با آفریقا

راه ها و مزایای توسعه روابط دریایی ایران با غرب آفریقا تشریح شد.

نسخه توسعه روابط دریایی ایران با آفریقا
تین نیوز |

راه ها و مزایای توسعه روابط دریایی ایران با غرب آفریقا تشریح شد.

 به گزارش تین نیوز به نقل از پایگاه خبری گفتمان دریا، مسعود برهمن، رئیس اتاق ایران و آفریقا گفت: راه اندازی خطوط کشتیرانی برای غرب، شمال و جنوب آفریقا می تواند کمک بسیاری به توسعه روابط تجاری ما با این قاره کمک کند.

 وی افزود: اکنون ما فقط به شرق آفریقا و آن هم به زنگبار و مومباسا خط کشتیرانی داریم. برای مراوده با سمت دیگر این قاره مشکل داریم. خیلی از شرکت های ما سراغ کشتیرانی های مکزیک و ... می روند و از طریق شرکت های دیگر؛ بحث حمل و نقل را دنبال می کنند.

 رئیس اتاق ایران و آفریقا گفت: راه اندازی خطوط کشتیرانی به غرب و شمال آفریقا می تواند خیلی کمک کند. اگر خطوط خودمان راه اندازی شود و قیمت مناسبی داشته باشد، خیلی از تجار ما مترصد این هستند که روابطشان را با غرب آفریقا توسعه دهند.

 وی درباره مزایای مراوده با غرب آفریقا توضیح داد: هر قسمتی از قاره آفریقا داستان های خود را دارد، اما در غرب آفریقا می توانیم شرایط خوبی داشته باشیم. اکنون می توانیم محصولاتی را برای کل آفریقا تأمین کنیم. نیاز بخش های مختلف این قاره منهای آفریقای جنوبی به محصولات مختلف شبیه به هم است.

 برهمن اضافه کرد: آفریقای جنوبی در خیلی از زمینه ها خودش صاحب حرف است، اما ما تقریباً در ۷۰ درصد این قاره در زمینه های پزشکی، معدن، کشاورزی، لوازم خانگی و کشت فراسرزمینی؛ هم در صادرات و هم در واردات می توانیم فعال شویم.

وی ادامه داد: می توان به تجارت سنگ منگنز، خاک روی و اکسید فسفات با آفریقا وارد شد و از آنجا قهوه، چای، چوب و پنبه به ایران وارد کرد. می توانیم یک کار تهاتری با قاره آفریقا داشته باشیم. حتی از آن سو طلا، تیتانیوم، اورانیوم و چیز هایی که در مجموع قاره آفریقا دارد و به درد کارخانه ها و مواد اولیه ما می خورد؛ وارد کرد.

رئیس اتاق ایران و آفریقا گفت: با توجه به اینکه آفریقا توسعه نیافته ترین قاره است و صنعت آنچنانی ندارند، لذا حمل کالا در تمام زمینه ها به این کشور بازار خوبی دارد. ضمن آنکه می توان ماشین آلات دست دوم ایران را هم به این کشور صادر کرد و مورد استقبال واقع شود.

 وی یادآور شد: آفریقا های تک نیست و صنعتی ندارد. کلاً اروپایی ها و آمریکایی ها فقط آمده اند و به آنها کالا فروخته اند اجازه استقرار تکنولوژی و دانش فنی به آنها داده نشده است. اگر چهار جا کارخانه ایجاد کردند، خودشان بالای سرش هستند و محصول تولید کرده و صادر می کنند.

 برهمن بیان کرد: آنجا کارگر ارزان است و در حد بخور و نمیر به آنها حقوق می دهند لذا دیگر کشور ها آنچه تولید می کنند با خود می برند.وی توضیح داد: در ایران شهرک های صنعتی راکد داریم، خیلی از صنایع ما با ظرفیت پایین کار می کنند و یا متوقف و راکد شده اند. همکاری با آفریقا می تواند زمینه خوبی باشد.

وی افزود: ما با این صنایع صحبت کردیم، اگر یک مقدار جدیت داشته باشند و بخواهند حرکت جدی بکنند، صاحبان صنایع می توانند دستگاه هایشان را بردارند و با مشورت ما در کشور های آفریقایی که متقاضی هستند، این دستگاه ها را مستقر کنند.

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.