بازدید سایت : ۹۵۶۶۶

سایه بلاتکلیفی بر سر سازمان بنادر در اوج جنگ اقتصادی

در حالی کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد که سازمان بنادر به‌عنوان متولی و برنامه‌ریز بنادر شمالی و جنوبی در بلاتکلیفی ناشی از برخی شایعات مربوط به تغییر مدیریتی به سر می‌برد. مسئله‌ای که بر عملکرد این سازمان تاثیر منفی گذاشته است.

 سایه بلاتکلیفی بر سر سازمان بنادر در اوج جنگ اقتصادی
تین نیوز |

 در حالی کشور در یک جنگ اقتصادی به سر می‌برد که سازمان بنادر به‌عنوان متولی و برنامه‌ریز بنادر شمالی و جنوبی در بلاتکلیفی ناشی از برخی شایعات مربوط به تغییر مدیریتی به سر می‌برد. مسئله‌ای که بر عملکرد این سازمان تاثیر منفی گذاشته است.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، از زمستان سال گذشته زمزمه‌هایی مبنی بر تغییر و تحولات احتمالی در راس سازمان بنادر و دریانوردی به گوش رسید. یک انتصاب زمستانی شائبه تغییرات مدیریتی را وارد فاز جدیدی کرد. از سوی دیگر تقریبا به صورت همزمان بحث استعفای چند عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی برای حضور در انتخابات مجلس یازدهم مطرح شد. 

در این راستا گفته می‌شد منصور آرامی نماینده بندرعباس، قشم، ابوموسی، حاجی‌آباد و خمیر استان هرمزگان در مجلس نهم به‌‌عنوان یکی از مخالفان استیضاح وزیر سابق راه و شهرسازی که مردادماه سال 95 با حکم آخوندی به‌عنوان عضو هیئت عامل و معاون برنامه‌ریزی و توسعه منابع سازمان بنادر و دریانوردی منصوب شده بود، به زودی از سمت خود استعفا خواهد داد.

همین‌گونه هم شد و وی چند روزی است از سمت خود استعفا داده تا بتواند در انتخابات اسفندماه شرکت کند. هادی حق‌شناس معاون امور دریایی و دیگر عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی نیز تا چند روز آینده از سمت خود استعفا می‌دهد تا او نیز مانند آرامی خود را برای انتخابات آماده کند.

با وجود آن‌که از ماه‌های پایانی سال زمزمه خداحافظی این دو عضو هیئت عامل سازمان بنادر و دریانوردی مطرح بوده که به نظر می‌رسد هنوز وزارت راه و شهرسازی نتوانسته جایگزین‌های مناسبی را پیدا کند. تنها اقدام انجام شده در این رابطه را می‌تواند انتصاب محمد مهدی کربلایی به‌عنوان مشاور عالی وزیر راه و شهرسازی در بهمن ماه سال گذشته عنوان کرد. طی چهار ماه اخیر هر از چند گاهی گفته می‌شد که به‌زودی مشاور وزیر راه به‌عنوان مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی انتخاب می‌شود، اما در عمل اتفاقی روی نمی‌داد. این ماجرا همچنان ادامه داشت تا این‌که وقوع سیل برنامه‌ریزی‌ها برای تغییرات مدیریتی را تحت تاثیر قرار داد و تمام زیرمجموعه‌های وزارت راه درگیر این موضوع شدند، از جمله سازمان بنادر و دریانوردی.

از سوی دیگر همانگونه که اشاره شد یکی از اعضای هیئت عامل سازمان بنادر استفعا داده و دیگری نیز تا 16 خرداد این کار را انجام می‌دهد، برای پُر کردن جای خالی این اعضا مقرر شده بود تا مدیرکل بنادر و دریانوردی استان هرمزگان به‌عنوان معاون امور دریایی و یکی از اعضای هیئت عامل منصوب شود و خسرو سرایی مدیرکل کنونی امور لجستیکی سازمان بنادر و دریانوردی جایگزین وی شود.

اما پیگیری‌های تسنیم حاکی از آن است که فعلا به دلیل بلاتکلیفی حاکم بر سازمان بنادر حکم سرایی از سوی راستاد امضا نشده و ماجرای رفتن عفیفی‌پور به ساختمان مرکزی سازمان بنادر فعلا منتفی شده است. تمام این اتفاقات در حالی روی می‌دهد که کشور در وضعیت جنگ اقتصادی به سر می‌برد و بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی به‌عنوان بزرگ‌ترین بندر تجاری ایران چند وقتی است تحت تاثیر این بلاتکلیفی قرار گرفته اند. قطعا ادامه این شرایط به سود اقتصاد کشور نیست و فعالیت‌های مربوط به واردات و صادرات در بنادر کشور از جمله بندر شهید رجایی را تحت تاثیر قرار خواهد داد.

از این رو شایسته است هر چه سریع‌تر تکلیف سازمان بنادر و دریانوردی مشخص شود، در این مسیر کمیسیون عمران مجلس می‌تواند تاثیرگذاری قوی روی تصمیمات غیرکارشناسی داشته باشد تا از وارد شدن صدمات جبران ناپذیر به اقتصاد کشور جلوگیری به عمل آورد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • محسن بحيرايي

    سردبير محترم
    ضمن عرض سلام
    بلاتكليفي سازمان بنادر در خصوص اتخاذ تصميمات استراتژيك و حياتي مدتهاست رها شده و به هيچ وجه به رفتن يا نرفتن سياسيون از سازمان مربوط نميشود
    جاي تشكر دارد كه بالاخره بخشي از رسانه ي ملي به اين بخش پرداخته و ابراز نگراني كرده و انشاالله كه اين ابراز نگراني رنگ و بوي سياسي بازي نداشته باشد
    برادر ارجمندم و سردبير محترم به نظر شما
    اجراي كنوانسيون ٢٠٢٠ و الزام به مصرف سوخت كم سولفور و عدم اقدام حتي به ميزان رفع تكليف مهم تره يا تغيير مديراني كه اثر حداقلي در زمان تصدي بر پيشرفت سازمان بنادر داشته
    خودتحريمي تحميل شده به ناوگان دريايي داخلي بابت تعرفه دولتي سازمان بنادر به كشتي ها مهم است يا احتمال تغيير آقاي راستاد
    مشكل تامين سوخت با نرخ آزاد و غير منطقي براي شناورها مهم است يا...
    پس لطفا انصاف داشته باشيم و حقيقت را دنبال كنيم
    التماس دعا