صرفه جویی ۸۶ میلیون لیتری بنزین با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران-شمال
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: آزادراه تهران – شمال بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده است و با افتتاح قطعه اول آزادراه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی میشود.
معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان گفت: آزادراه تهران – شمال بر اساس استانداردهای روز دنیا ساخته شده است و با افتتاح قطعه اول آزادراه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی میشود.
به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا از روابط عمومی بنیاد مستضعفان، منوچهر خواجه دلوئی درخصوص مزایای افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال گفت: با افتتاح این قطعه بیش از ۸۶ میلیون لیتر بنزین در سال صرفه جویی میشود که بر اساس نرخ بنزین فعلی معادل۴۳۰۰ میلیارد ریال است.
وی با اشاره به برخی دیگر از مزایای قطعه اول آزادراه تهران –شمال تصریح کرد: کاهش ۴۴۷ میلیون کیلومتری استهلاک مسافت عبوری، کاهش ۳۷ میلیون تنی آلایندهها و نقش ویژه در کاهش تصادفات از جمله مزایای افتتاح قطعه اول این آزادراه است.
خواجه دلوئی به نقل قولی از پلیس راه کشور درباره امنیت آزادراه تهران –شمال پرداخت و گفت: از زمانی که منطقه چهار آزادراه در سال ۹۴ افتتاح شده است؛ حدود ۵ میلیون و 500 هزار خودرو از این منطقه عبور کردهاند و حتی یک نفر تلفات نداشته است و این موضوع باعث افتخار بنیاد مستضعفان است که در جهت حفظ جان هموطنان تلاش کند.
معاون بنیاد مستضعفان با بیان اینکه زمان تردد به شمال کشور با افتتاح قطعه اول آزادراه تهران – شمال کاهش مییابد؛ گفت: در مواقع عادی این آزادراه موجب کاهش یک و نیم ساعتی تردد به شمال کشور میشود و در مواقع پیک این مقدار به بیش از سه ساعت افزایش مییابد.
خواجه دلوئی با اشاره به افتتاح قطعه اول آزادراه در بهمن سال جاری افزود: تونلهای آزادراه تهران – شمال علاوه بر تهویههای معمولی دارای تهویههایی مخصوص مواقع آتش است که ایمنی آنها را دوچندان میکند.
سلام.تا آنجا که اطلاع دارم مصرف روزانه بنزین در کشور از صد میلیون لیتر فراتر رفته.در سال میشود 36.5 میلیارد لیتر.فرمایش معاون توسعه ساختمان و انرژی بنیاد مستضعفان در باره صرفه جویی ۸۶ میلیون لیتری بنزین در سال به معنای صرفه جویی کمتر از سه دهم درصد است.
اولا) بنظر نمیرسد این آمار و ارقام بتوانند آسیبی که این آزاد راه به جنگل بکر آن منطقه زده ( و بعد از بهره برداری هم خواهد زد) را توجیه کند.
ثانیا ) بنیاد پیمانکار این طرح است و بر عهده آن نیست که مدافع اصل پروژه باشد. اینکه این پروژه چه منافعی دارد و چقدر از تلفات میکاهد به پیمانکار ربطی ندارد. چیزی که به بنیاد مربوط است مدیریت صحیح پروژه و اتمام بموقع آن است.