بازدید سایت : ۴۴۹۷۹

نقش آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشورهای عضو بریکس

زمینه برای استفاده و تبادل ظرفیت های فناورانه و نوآورانه ایران و کشورهای عضو فراهم شد.

نقش آفرینی ایران در توسعه فناوری و نوآوری کشورهای عضو بریکس
تین نیوز

با حضور نماینده معاونت علمی ریاست جمهوری در ششمین نشست کارگروه زیرساخت های پژوهشی و طرح های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس، زمینه برای استفاده و تبادل ظرفیت های فناورانه و نوآورانه ایران و کشورهای عضو فراهم شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، امیرحسین میرآبادی، رئیس سازمان توسعه همکاری های علمی و فناورانه بین المللی در ششمین نشست کارگروه زیرساخت های پژوهشی و طرح های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس حضور یافت.

 پیرو عضویت جمهوری اسلامی ایران در سازمان بریکس در آغاز سال ۲۰۲۴ و ضرورت نقش آفرینی فعال کشور در این سازمان بین المللی، معاونت علمی، فناری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری با توجه به مأموریت ها و راهبردهای ملی و به منظور ارائه تصویری از ظرفیت های علمی، فناوری و نوآوری کشور در عرصه بین المللی و شبکه سازی و تعاملات جهانی حضور فعالی در رویدادها، برنامه ها و کارگروه های تخصصی این سازمان داشته است.

ششمین نشست کارگروه زیرساخت های پژوهشی و طرح های کلان علمی کمیسیون علم و فناوری بریکس از اول ژوئیه به مدت چهار روز در کشور روسیه در حال برگزاری است.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، در این نشست بین المللی تجارب کشورمان در ایجاد و توسعه زیست بوم فناوری و نوآوری، ظرفیت ها و زیرساخت های حوزه علم، فناوری و نوآوری و توانمندی شرکت های دانش بنیان در اجرا و راهبری طرح های کلان ملی فناوری به سایر شرکت کنندگان ارائه شد.

بریکس نام گروهی از کشورها به رهبری قدرت های اقتصادی نوظهور جهان است که برزیل، روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی را شامل می شود. از آغاز سال ۲۰۲۴ میلادی کشور جمهوری اسلامی ایران به همراه آرژانتین، اتیوپی، امارات متحده عربی، عربستان سعودی و مصر به عضویت دائمی بریکس درآمدند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.