بازدید سایت : ۵۳۶۲۳

پاکستان اولویت اول ایران در تبادلات اقتصادی با همسایگان است

هدف ایران و پاکستان افزایش تبادلات تجاری به میزان ۱۰ میلیارد دلار در سال است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی پاکستان اولویت اول ایران در تبادلات اقتصادی با همسایگان است.

پاکستان اولویت اول ایران در تبادلات اقتصادی با همسایگان است
تین نیوز

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری سیستان و بلوچستان گفت: هدف ایران و پاکستان افزایش تبادلات تجاری به میزان ۱۰ میلیارد دلار در سال است، ضمن اینکه جمهوری اسلامی پاکستان اولویت اول ایران در تبادلات اقتصادی با همسایگان است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، داود شهرکی اظهار کرد: روابط میان جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان روابط تاریخی و دیرینه ای است که باعث همگرایی و وحدت دو ملت در کنار یکدیگر شده است.

شهرکی افزود: روابط اقتصادی ایران و پاکستان و ظرفیت تأمین نیازهای دو کشور یک مزیت بزرگی است که امکان توسعه روابط وجود دارد و در این زمینه باید به حوزه گردشگری و تبادلات علنی توجه کنیم.

وی بیان کرد: پاکستان برای ایران اهمیت بسیاری دارد، دیدار مشترک میان مسوولان ارشد دو کشور، دیدار رئیس جمهور فقید ایران با نخست وزیر پاکستان و سفر شهید رئیسی به پاکستان نشان از اراده ایران برای گسترش روابط اقتصادی با پاکستان دارد.

وی ادامه داد: هدف دو کشور افزایش تبادلات تجاری به میزان ۱۰ میلیارد دلار در سال است، اکنون میزان تجارت ۲ کشور ۲.۵میلیارد دلار است که رضایت بخش نیست، ایران تمایل دارد که جمهوری اسلامی پاکستان اولویت اول کشور در تبادلات اقتصادی با همسایگان باشد.

شهرکی تاکید کرد: برای رسیدن به این سطح باید مسیرهای حمل و نقل جاده ای و ریلی را تسهیل کنیم تا بتوانیم ظرفیت های تجاری را ارتقا دهیم. برای رفع محدودیت های حوزه تجاری در این جلسات تصمیمات خوبی گرفته شود.

وی خاطرنشان کرد: بخشی از موانع موجود مانند ساعت های کاری، تردد و تعرفه ها بسیار جزئی است و مسوولان دو کشور به راحتی می توانند آن موانع را رفع کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سیستان و بلوچستان با بیان اینکه رویکرد دولت ایران این است که دو ملت بتوانند روابط تجاری آزاد داشته باشند، افزود: امکانات خوبی مثل بنادر میان ایران و و پاکستان ایجاد شده که می توان به توسعه ترانزیت و تأمین کالاهای اساسی کشورهای آسیای مرکزی و اروپا تاثیر گذار باشد، ایران مناسب ترین و سهل ترین مسیر برای افزایش مناسبات تجاری پاکستان با سایر کشورهاست.

وی بیان کرد: آمادگی حضور هیات های تجاری پاکستان در نمایشگاه ها را داریم، برگزاری نمایشگاه های مشترک برای معرفی توانمندی دو کشور برای شناخت تجار و افزایش سطح تجارت حائز اهمیت است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.