بازدید سایت : ۴۴۹۵۱

تجارت آزاد با اوراسیا به زودی برقرار می شود​

موافقت نامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در مجلس در دست بررسی است و مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی به صحن مجلس ارائه می شود.

تجارت آزاد با اوراسیا به زودی برقرار می شود​
تین نیوز

معاون سازمان توسعه تجارت گفت: موافقت نامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در مجلس در دست بررسی است و مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی به صحن مجلس ارائه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تسنیم، سید محمدصادق قنادزاده در نشست خبری رویداد معرفی فرصت های سرمایه گذاری ایران اظهار داشت: موافقت نامه تجارت آزاد میان ایران و اتحادیه اقتصادی اوراسیا، در مجلس شورای اسلامی ایران در دست بررسی است و مراحل نهایی خود را طی می کند و به زودی به صحن مجلس ارائه می شود. 

قنادزاده افزود: در صورت ابلاغ نهایی موافقت نامه تجارت ما با کشورهای عضو این اتحادیه تجارت آزاد می شود و بیش از 87 درصد کد تعرفه ها میان ایران و 5 کشور عضو اتحادیه اوراسیا صفر می شود. 

وی ادامه داد: همچنین برقراری تجارت آزاد با پاکستان و تجارت ترجیحی با عمان نیز در دستور کار قرار دارد.

وی تصریح کرد: در حال حاضر 22 رایزن بازرگانی مستقر در کشورهای مختلف داریم و 11 رایزن نیز در حال اعزام هستند که به این ترتیب مجموع رایزن های ما به 33 رایزن خواهد رسید.

وی افزود: در سال اول دولت چهاردهم نیز تعداد رایزن های کشور به 60 رایزن خواهد رسید.

قناد زاده گفت: بسیاری از کشورها 60 و 70 درصد سبد تجارت خود را از بخش خدمات دارند که ما نیز به دنبال توسعه فعالیت های خود در این زمینه هستیم و بسترهای لازم را فراهم آوردیم.

وی افزود: با توجه به پایین بودن دستمزدها در کشورمان ،ارزان بودن انرژی و سایر شاخص های سرمایه گذاری شرایط مناسبی برای سرمایه گذاری دیگر کشورها در ایران فراهم است.
قنادزاده گفت: در سال های اخیر شاهد رشد جهش گونه در جذب سرمایه گذاری های خارجی بودیم اما در مقایسه با توانمندی های ایران بسیار کم است.
 معاون سازمان توسعه تجارت دامه داد:عضویت ایران در پیمان های شانگهای، دی 8، بیریکس و همکاری های اسلامی ظرفیت ناسبی  برای جذب سرمایه گذاری و تعمیق روابط ایران با سایر کشورها فراهم آورده است.

دلایل کاهش تجارت 4 ماه ایران با ترکیه، عراق و روسیه 

 وی دربخش دیگری از صحبت های خود درباره دلایل کاهش تجارت 4 ماهه ایران با ترکیه و عراق و روسیه گفت: در مجموع تجارت ایران با کشورهای همسایه 30 درصد رشد داشته است که این رقم در کشورهای مانند پاکستان بیشتر بوده است اما دلایل کاهش صادرات ایران به ترکیه و عراق به خاطر موضوع انرژی و گاز است که  با توجه به اینکه اعداد بزرگ اعداد بزرگی نیز است سیاست خارجی را تحت تاثیر قرار داده است.
قنادزاده گفت: دلایل کاهش تجارت با روسیه نیز کاهش واردات کالاهای اساسی کشاورزی از این کشور در سال جاری در مقایسه با سال گذشته است.
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه در سال قبل میزان ذخایر استراتژیک کشور افزایش یافت، به تبع آن در سال جاری میزان واردات کاهش یافت.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.