بازدید سایت : ۴۴۴۳۷

چرا پول های آزاد شده ثبت نام خودرو، بازارها را برهم نمی زند؟!

یحیی آل اسحاق: به جوسازی دلالان توجه نکنید

چرا پول های آزاد شده ثبت نام خودرو، بازارها را برهم نمی زند؟!
تین نیوز

عضو اتاق بازرگانی ایران معتقد است دلالان بازار ارز با جوسازی و شایعه پراکنی در صدد سوء استفاده از آزادسازی پول های بلوکه شده ثبت نام خودرو هستند.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، یحیی آل اسحاق، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و عراق در خصوص شائبه ورود پول های آزادشده ثبت نام خودرو به بازار ارز گفت: برخی ادعا می کنند پول های آزادشده که تا چندی پیش برای ثبت نام خودرو در بانک ها بلوکه شده بود، بلافاصله به بازار ارز و طلا سرازیر خواهد شد که این ادعا کاملا غلط است. در واقع این پول ها به همان جایی می رود که قبلا بوده و بعید است به جز سپرده در بانک‎ها به بازار دیگری برود. 

آل اسحاق افزود: هر چند برخی افراد نیز شاید جای مشخصی برای سرمایه گذاری نداشته باشند و فکر کنند شرایط جدیدی برایشان پیش آمده و تحت تاثیر فضاسازی دلالان و سوداگران، پول خود را به سمت بازار ارز و طلا ببرند که این عده نیز بسیار اندک هستند. 

وی ادامه داد: معتقدم سوداگران بازار ارز از هر فرصتی برای سوق دادن مردم به سرمایه گذاری در این بازار استفاده کرده و به فکر کسب سود از ایجاد موج هیجانی در بازار هستند. به عنوان مثال حتی اگر ادعا شود در کره مریخ، آب پیدا شده، باز هم دلالان بازار این موضوع را به ارز ربط می دهند تا با ایجاد هیجانات کاذب بتوانند از دارایی و سرمایه مردم ناآگاه سوء استفاده کنند. البته درآمد و کاسبی این سوداگران و دلالان هم در همین موارد است و این افراد بلافاصله بعد از هر اتفاقی سعی در ایجاد اخلال و هیجان در بازار دارند. 

آل اسحاق خاطر نشان کرد: پیش از این هم شاهد آن بودیم بعد از آزاد شدن پول های بلوکه، اتفاق خاصی نمی افتاد و سرمایه مردم به همانجایی باز می گشت که قبل از بلوکه شدن پول در آنجا نگهداری می شد. این بار نیز بعید است این حجم از سرمایه فورا تبدیل به طلا و ارز شود، چراکه در یک سال و نیم اخیر ثابت شده، سود سپرده بانکی بازدهی بیشتری نسبت به سرمایه گذاری در بازار ارز دارد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.