بازدید سایت : ۳۴۰۶۶

توضیحات وزیر اقتصاد درباره پیشنهادش برای وام ازدواج غیر نقدی

اظهارات وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج و تغییر شیوه پرداخت آن با واکنش های زیادی روبه رو شد.

توضیحات وزیر اقتصاد درباره پیشنهادش برای وام ازدواج غیر نقدی
تین نیوز

درخواست همتی از مدیران بانکی برای ارائه طرحی که در آن وام ازدواج به صورت غیرنقدی اعطا شود، با واکنش های زیادی روبه رو شد، وزیر اقتصاد دولت چهاردهم در توضیح این درخواست گفت: این طرح، درصورت امکان اجرایی شدن، می تواند به صورت اختیاری برای زوج های جوانی که تعجیل داشته و منتظر وام ازدواج برای تامین لوازم خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راه گشا باشد. بازهم تاکید می کنم بانک ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند و در شرایط و مقررات پرداخت وام ازدواج هیچ تغییری ایجاد نشده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اظهارات وزیر اقتصاد درباره وام ازدواج و تغییر شیوه پرداخت آن با واکنش های زیادی روبه رو شد.  همتی در جمع مدیران بانکی خواستار ارائه طرحی از سوی معاونت بیمه و بانک وزارت امور اقتصادی و دارایی و شورای هماهنگی بانک ها با هماهنگی با بانک مرکزی در این زمینه شد که در صورت ممکن بخشی از وام ازدواج به صورت غیر نقدی و در قالب خرید اقساطی لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان به متقاضیان پرداخت شود.

این واکنش ها باعث توضیحات بیشتر  عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد در این زمینه شد، وی در یادداشتی تلگرامی نوشت:  دیروز در دیدار مدیران بانک ها بر ضرورت اولویت دادن پرداخت وام ازدواج جوانان تاکید کردم. البته با توجه به صف ۳۰۰ هزار نفری وام ازدواج و محدودیت منابع بانک های کشور پیشنهاد دادم در مورد طرح امکان تامین لوازم خانگی مورد نیاز زوج های جوان هم، در کنار پرداخت وام نقدی، بررسی لازم بشود که کمک خوبی هم به رونق تولید می کند.

وی افزود: وام ازدواج امسال بدون توجه به میزان افزایش منابع قرض الحسنه بانک ها با دوبرابر شدن به ۳۰۰میلیون افزایش یافته و بانک ها به دلیل سایر تعهدات به کندی و با تاخیر نسبت به پرداخت وام ازدواج پرداخت می کنند و مورد اعتراض نمایندگان محترم مجلس هم بود.

وزیر اقتصاد بیان داشت: لذا این طرح، درصورت امکان اجرایی شدن، می تواند به صورت اختیاری برای زوج های جوانی که تعجیل داشته و منتظر وام ازدواج برای تامین لوازم خانگی موردنیاز تشکیل خانواده هستند، راه گشا باشد.

همتی اذعان کرد:  بازهم تاکید می کنم بانک ها موظف به تسریع در تکلیف قانونی پرداخت وام ازدواج هستند و در شرایط و مقررات پرداخت وام ازدواج هیچ تغییری ایجاد نشده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.