بازدید سایت : ۱۱۹۲۰۹

خبر خوش برای متقاضیان/ ارائه وام ازدواج و فرزندآوردی افزایش یافت

۱۰ شهریور ماه بود که بانک مرکزی اعلام کرد از ۱۱ شهریور ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به اعتبار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اضافه می شود.

خبر خوش برای متقاضیان/ ارائه وام ازدواج و فرزندآوردی افزایش یافت
تین نیوز |

۱۰ شهریور ماه بود که بانک مرکزی اعلام کرد از ۱۱ شهریور ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به اعتبار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اضافه می شود.

به گزارش تین نیوز به نقل از تجارت نیوز، بنابر آمار بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا روز ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است که بر این اساس حدود ۲۱۳ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تاکنون دریافت کرده اند.

 کارشناس اقتصادی گفت: ۱۰ شهریور ماه بود که بانک مرکزی اعلام کرد از ۱۱ شهریور ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به اعتبار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اضافه می شود.

سیاوش غیبی پور کارشناس اقتصادی گفت: ۱۰ شهریور ماه بود که بانک مرکزی اعلام کرد از ۱۱ شهریور ۵۰ هزار میلیارد تومان اعتبار جدید به اعتبار تسهیلات ازدواج و فرزندآوری اضافه می شود با این افزایش اعتبار جدید حالا ظرفیتی که روزانه بانک مرکزی به بانک های عامل اجازه ثبت نام برای این تسهیلات تکلیفی می دهد احتمالا افزایش پیدا می کند و روند ثبت نام هم شاید سرعت بیشتری پیدا کند و اینگونه احتمالا کمی از صف های طولانی و گره خورده تسهیلات تکلیفی ازدواج کاسته شود.

غیبی پور همچنین اظهار کرد: نکته حائز اهمیت که باید به آن اشاره کرد نقش پررنگ تر نظارت بانک مرکزی در تخصیص این اعتبار است که باید به شکل واقعی محقق شود تا شاهد کاهش صف های طولانی دریافت تسهیلات تکلیفی ازدواج و فرزندآوری باشیم؛ همچنین باید بانک مرکزی توان نظارتی خود را هم در بال دیگر این بحث افزایش دهد تا بانک ها اجازه برخورد های خارج از ظوابط در این حوزه را نداشته باشند و به اصطلاح سنگ اندازی نکنند تا این افزایش ۵۰ هزار میلیارد تومانی بتواند گره از مشکلات بسیاری از متقاضیان باز کند.

وی می گوید: یکی دیگر از مشکلات مهم امکان ثبت نام متقاضیان در سامانه مربوطه برای دریافت تسهیلات ازدواج است که بعضا روند آن بسیاری طولانی و با مشکل همراه است موضوعی که می طلبد بانک مرکزی هم برای آن راه حل اساسی در نظر گیرد؛درست است که افزایش اعتبار تسهیلات از مسیر سپرده های قانونی بانک ها اقدام مناسبی است، اما با توجه به تعداد افرادی که در صف هستند و باتوجه به مشکلات ثبت نام به نوعی مسکن خواهد بود و باید برای حل این مشکل تدابیر اساسی و همه جانبه با کمک بخش های مختلف اندیشده شود.

گفتنی است بنابر آمار بانک مرکزی، از ابتدای امسال تا روز ۱۰ شهریور ماه ۱۴۰۳ حدود ۹۰ هزار میلیارد تومان وام ازدواج و فرزندآوری توسط شبکه بانکی به متقاضیان پرداخت شده است که بر این اساس حدود ۲۱۳ هزار نفر تسهیلات قرض الحسنه ازدواج تاکنون دریافت کرده اند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.