بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

ضرورت ورود دستگاه دیپلماسی برای رفع چالش های بخش خصوصی

این شرایط باعث کاهش قدرت رقابت تجار ایرانی در بازار این کشور خواهد شد؛ بنابراین ورود دستگاه دیپلماسی برای رفع چالش های بخش خصوصی کشور در این زمینه ضروری است.

ضرورت ورود دستگاه دیپلماسی برای رفع چالش های بخش خصوصی
تین نیوز |

عضو هیات رییسه اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق با اشاره به اعمال افزایش تعرفه های واردات کالا به عراق گفت: این شرایط باعث کاهش قدرت رقابت تجار ایرانی در بازار این کشور خواهد شد؛ بنابراین ورود دستگاه دیپلماسی برای رفع چالش های بخش خصوصی کشور در این زمینه ضروری است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایرنا، شهلا عموری بیان کرد: دولت عراق تعرفه واردات برخی کالاها به کشور خود را تا ۳۰ درصد افزایش داده است، این اقدام قطعا باعث کاهش فعالیت تجاری با این کشور خواهد شد.

عموری ادامه داد: سفارت جمهوری عراق در تهران طی اطلاعیه ای، ابلاغ دستورالعمل جدید دولت این کشور مبنی بر اعمال عوارض گمرکی معادل ۳۰ درصد روی قوطی های آلومینیومی برای نوشیدنی های گازی، آبمیوه ها و نوشیدنی های انرژی زا را اعلام کرد.

وی ادامه داد: تجار کشورهای با دسترسی مناسب تر به مواد اولیه و خطوط تولید به روز کالاهای مختلف، نسبت به فعالان اقتصادی ایران، کمتر تحت تاثیر این دستورالعمل جدید دولت عراق خواهند بود.

عموری یکی از مشوق های افزایش صادرات بازرگانان را اعمال تخفیف بر تعرفه های گمرکی دانست و افزود: با این اقدام کشورعراق، صادرکنندگان خوزستان و ایران برای صادرات کالا متحمل افزایش هزینه و کاهش قدرت رقابت با بازرگانان سایر کشورها روبرو هستند.

نایب رییس اول اتاق بازرگانی اهواز با بیان اینکه کشور عراق یکی از شرکای مهم تجاری خوزستان است بیان کرد: این افزایش تعرفه از تمامی مبادی وارداتی به عراق و برای همه کشورها به مدت چهارسال اعمال شده است.

وی گفت: بازرگانان ایرانی به دلیل شرایط تحریم با مشکلات عدیده ای برای صادرات کالا و برگشت پول به کشور روبرو هستند و اینگونه اقدامات، عرصه برای فعالیت تجار را تنگ تر خواهد کرد.

به گزارش ایرنا، بازار کشور عراق یکی از هدف های تجاری خوزستان است که طبق اعلام ناظر گمرکات استان در ۶ ماه امسال صادرات از خوزستان به عراق با افزایش ۱۳۰ درصدی همراه بوده است.

خوزستان ۲ مرز خاکی و یک مرز آبی با عراق دارد و عمده صادرات کالای استان به این کشور است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.