بازدید سایت : ۱۳۰۸۰۴

◄ اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان قطعی شد؟

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز به سازمان برنامه و بودجه هشدار دادند و از دولت خواستند هرچه سریع تر قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود.

اجرای همسان سازی حقوق بازنشستگان قطعی شد؟
تین نیوز |

نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز  به سازمان برنامه و بودجه هشدار دادند و از دولت خواستند هرچه سریع تر قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان اجرایی شود. در این نشست کمیسیون اجتماعی مامور پیگیری جدی حقوق بازنشستگان و کارگران شد.

به گزارش تین نیوز، در حال حاضر هنوز محاسبات هم ترازی و میزان افزایش قطعی حقوق بازنشستگان مشخص نشده است؛ صندوق کشوری اعلام کرده تا اطلاع ثانوی و تا زمان صدور احکام جدید که معلوم نیست چه زمانی باشد، پرداخت یک میلیون تومان علی الحساب ادامه خواهد داشت.

پیرامون اجرای قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان نمایندگان مجلس در نشست علنی امروز  به سازمان برنامه و بودجه هشدار دادند و از دولت خواستند هرچه سریع تر این قانون اجرایی شود. در این نشست کمیسیون اجتماعی مامور پیگیری جدی حقوق بازنشستگان و کارگران شد.

محمدباقر قالیباف، رییس مجلس شورای اسلامی در این باره گفت: سازمان برنامه و بودجه به این موضوع توجه کند، به هر حال قانون تصویب شده و اعتبارات مربوط به بازنشستگان با آن یک درصد ارزش افزوده تامین شده است اما متاسفانه یک علی‌الحساب یک میلیون تومانی که در قانون نبوده و بعضی را شامل نمی‌شده است، انجام شد، اما اصل قانون که باید اجرا می‌شد، اجرا نشده است.

بیشتر بخوانید:

اعلام زمان واریزی یک میلیون تومان متناسب‌ سازی بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: دولت حتما باید توجه کند اما حالا به جای اینکه اصلاح کند یک لایحه دو فوریتی هم آورده‌اند که آن کار اشکال‌دار را قانونی کنند و مصوبه برنامه هفتم را تغییر دهند، البته خودشان گفتند که لایحه را پس می‌گیرند و اصلاح می‌کنند، اما به هر حال دوستان در سازمان برنامه و بودجه و دولت تلاش کنند که واقعا این حق قانونی مصوب و تامین اعتبار شده را مطابق با ماده ۲۹ قانون برنامه پرداخت کنند.

مجلس از حق بازنشستگان و کارگران نمی‌گذرد

علی نیکزاد ثمرین نایب رئیس مجلس نیز که ریاست جلسه علنی را بر عهده داشت، در پاسخ به تذکر این نماینده، افزود: دولت محترم بداند در خصوص قانون متناسب سازی حقوق بازنشستگان ۹ درصد مالیات بر ارزش افزوده که به ۱۰ درصد افزایش یافت مجلس یازدهم مسئولیت این موضوع را در قبال ملت بزرگ ایران برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان پذیرفت بنابراین اگر دولت این کار را انجام ندهد مجلس از این موضوع نمی گذرد.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی خطاب به رئیس کمیسیون اجتماعی تصریح کرد: قطعا آقای بابایی کارنامی به طور جدی هم این موضوع و هم حقوق کارگران را پیگیری کند.

سلمان اسحاقی نیز در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی گفت: از متولیان امر انتظار داریم در شرایطی که منابع قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان در بودجه به مبلغ ۷۰ هزار میلیارد تومان مشخص شده است و سازمان برنامه و بودجه هم گزارش داده که ۸۰ درصد این منابع در ۶ ماه اول تامین شده است به وظیفه ذاتی خود در اجرای این قانون عمل کنند.

در شرایطی امروز تذکرات مجلس به دولت پیرامون قانون همسان سازی حقوق بازنشستگان مطرح شد که بازنشستگان انتظار دارند هرچه زودتر ترجیحاً تا قبل از پایان مهر، احکام جدید صادر و رقم قطعی افزایش مشخص شود.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.