بازدید سایت : ۱۰۴۴۶۱
| کد خبر ۲۹۶۰۴۷
کپی شد

از کدام شرکت های بیمه ای بیشتر شکایت شده است؟

بر اساس آخرین آمار از سال ۱۴۰۳، در سالی که گذشت ۱۰ هزار و ۸۹۰ شکایت از شرکت های بیمه ای ثبت شده که ۶۱ درصد آن وارد بوده و بیمه دانا با ۲۰.۶ درصد بیش ترین شکایات را به خود اختصاص داده است؛ البته سهم این شرکت از کل حق بیمه تولیدی صنعت بیمه ۹.۱ درصد و از تعداد کل بیمه نامه های صادر شده در این مدت ۸.۳ درصد است.

از کدام شرکت های بیمه ای بیشتر شکایت شده است؟
تین نیوز |

بر اساس آخرین آمار از سال ۱۴۰۳، در سالی که گذشت ۱۰ هزار و ۸۹۰ شکایت از شرکت های بیمه ای ثبت شده که ۶۱ درصد آن وارد بوده و بیمه دانا با ۲۰.۶ درصد بیش ترین شکایات را به خود اختصاص داده است؛ البته سهم این شرکت از کل حق بیمه تولیدی صنعت بیمه ۹.۱ درصد و از تعداد کل بیمه نامه های صادر شده در این مدت ۸.۳ درصد است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایسنا، اخیرا بیمه مرکزی، آخرین آمار را از میزان ثبت شکایات از شرکت های بیمه ای در سال ۱۴۰۳ منتشر کرد. آمار شکایات صنعت بیمه توسط بیمه گذاران و ذی نفعان بیمه نامه در سامانه رسیدگی و پاسخگویی به شکایات ثبت شده به صورت جداول آماری و به تفکیک همه رشته ها و با هدف شفافیت عملکردی، تسهیل در ثبت، بهبود فرایند رسیدگی اعلام شکایت بیمه گذاران از شرکت های بیمه، منتشر می شود که بر اساس آن، میزان شکایات صورت گرفته به شرکت های بیمه ای مشخص شده است.

بر مبنای آمارهای اعلامی در این جداول بر پایه شرکت بیمه، تعداد کل شکایات ثبت شده، شکایات رسیدگی شده اعم از وارد و ناوارد و شکایت های در حال رسیدگی، تفکیک شده است.

با این حال، به علت پویایی عملکرد و متغیر بودن عوامل در این جداول، جایگاه شرکت های بیمه به صورت ماهانه تغییر می کند و هر ماه درصد شکایات وارده در شرکت های مختلف، متفاوت با ماه های دیگر خواهد بود. گذشته از این، نباید در بررسی آمار شکایات بیمه ای سهم شرکت ها را از سبد بیمه نادیده گرفت؛ برای مثال طبیعی است که تعداد شکایات از شرکتی که سهمی ۲۰ درصدی از کل صنعت بیمه را در اختیار دارد، نسبت به شرکت هایی که سهم کمتری دارند، بیشتر باشد؛ چراکه جامعه آماری و بیمه شدگان این شرکت های به مراتب بالاتر و بیشتر از جامعه آماری بیمه شدگان شرکت های کوچکتر بیمه است.

بنابراین در تحلیل و بررسی آمارهای شکایات از شرکت های بیمه ای، نباید از توجه به رابطه میان سهم شرکت از صنعت بیمه با میزان شکایات صورت گرفته غافل مانند؛ چراکه در غیر این صورت، نمی توان بررسی مناسبی میان داده های آمار انجام داد.

شکایات از شرکت ها در سال گذشته چه قدر بود؟

براساس داده های این جداول آماری، در سال گذشته (۱۴۰۳) در مجموع ۱۰ هزار و ۸۹۰ شکایت از شرکت های بیمه ای ثبت شده که از این میزان به ۹۷۷۶ شکایت رسیدگی شد و به ۱۱۱۴ شکایت نیز رسیدگی نشده و یا در حال رسیدگی است.

در این میان از میزان ۹۷۷۶ شکایت رسیدگی شده در سال ۱۴۰۳ تعداد ۶۰۱۶ شکایت وارد بوده و ۳۷۶۰ شکایت از شرکت ها ناوارد اعلام شده است.

جذول بیمه

ازکدام شرکت های بیمه ای بیشتر شکایت شده است؟

بر این اساس در قیاس با تعداد کل شکایات ثبت شده در سال گذشته به ۸۹.۷ درصد از شکایات رسیدگی شده و به ۱۰.۲ درصد از کل این شکایات رسیدگی نشده است و در میان شکایات رسیدگی شده، ۶۱ درصد از این شکایات وارد بوده و ۳۸.۴ درصد نیز ناوارد بوده است.

شکایات از کدام شرکت ها بیشتر بود؟

در سال ۱۴۰۳، سه شرکت بیمه ای دانا، ایران و آرمان در جایگاه اول تا سوم بیش ترین میزان شکایات بیمه ای قرار گرفتند. ۲۲۴۳ شکایت در بیمه دانا ثبت شد که به ۱۹۲۴ فقره از آن رسیدگی شد و ۳۱۹ فقره دیگر در حال رسیدگی است و از این میان ۱۶۱۶ شکایت وارد بوده و ۳۰۸ شکایت نیز ناوراد اعلام شده است.

در جایگاه دوم بیمه ایران قرار دارد که ۱۲۶۳ شکایت از این شرکت ثبت شده که به ۱۲۱۰ فقره از آن رسیدگی شد و ۵۳ فقره در حال رسیدگی است و از این تعداد ۴۹۶ فقره شکایات وارد بوده و ۷۱۴ فقره نیر ناوارد اعلام شده است.

بیمه آرمان در جایگاه بعدی قرار دارد که در سال ۱۴۰۳ تعداد ۱۰۷۵ شکایات از ان شرکت ثبت شد که به ۹۵۲ فقره از آنها رسیدگی شد و ۱۲۳ فقره دیگر در حال رسیدگی است. با این حال ۷۸۵ فقره شکایت وارد بوده و ۱۶۷ فقره دیگر آن نیز ناوارد اعلام شده است.

سهم این شرکت ها در صنعت بیمه چه قدر است؟

براساس آخرین آمار بیمه مرکزی از عملکرد صنعت بیمه کشور در سال ۱۴۰۳، سه شرکت فوق که بیشتری آمار شکایات بیمه ای را به خود اختصاص دادند؛ سهمی ۳۳ درصدی از کل بازار بیمه کشور را به خود اختصاص داده که در این میان بیمه ایران سهمی ۲۳ درصدی، بیمه دانا سهمی ۹.۱ درصدی و بیمه آرمان تنها سهمی ۰.۴۹ درصدی را به خود اختصاص داده اند.

 

صنعت بیمه

از کدام شرکت های بیمه ای بیشتر شکایت شده است؟

بنابراین اگر سهم شرکت ها از صنعت بیمه را با نسبت و میزان شکایات صورت گرفته از این شرکت ها مقایسه کنیم و در پایان سهم شرکت از بازار بیمه بیشتر از سهم آن از میزان شکایات صورت گرفته باشد، عملکرد آن شرکت مطلوب بوده است.

سهم ۴۳ درصدی بیمه شخص ثالث از کل شکایات

مطابق این آمارها، شکایات مرتبط با رشته بیمه شخص ثالث با ۴۷۵۸ فقره شکایت در صدر جدول شکایات است و دو رشته درمان با ۲۵۴۰ و بدنه اتومبیل با ۱۸۰۴ به ترتیب در رده های بعدی، بیشترین آمار را به خود اختصاص داده اند که بیانگر سهم ۴۳.۶ درصدی بیمه شخص ثالث، ۲۳.۳ درصدی بیمه درمان و ۱۶.۵ درصدی بیمه بدنه اتومبیل است.

تفکیک بیمه

 

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.