بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

افزایش قاچاق نتیجه اجرای ناقص مالیات بر ارزش افزوده / اصلاحیه قانون اواسط سال نهایی می‌‌شود

افزایش قاچاق نتیجه اجرای ناقص مالیات بر ارزش افزوده / اصلاحیه قانون اواسط سال نهایی می‌‌شود

تین نیوز | یک کارشناس بخش صنعت گفت: اصلاحیه لایحه مالیات بر ارزش افزوده در حال تدوین است که امیدواریم تا اواسط امسال نهایی شود.

آرمان خالقی اظهار داشت: لایحه مالیات بر ارزش افزوده قرار بود 5 سال به صورت آزمایشی اجرایی شود و پس از آن، ایراداتش در قالب اصلاحیه برطرف شود که هنوز این مساله عملیاتی نشده است.
 
وی با اشاره به تمدید اجرای لایحه مالیات بر ارزش افزوده طی سال‌های 93 و 94 گفت: اصلاحیه این لایحه در حال تدوین است که این کار حداقل تا اواسط سال 94 طول خواهد کشید.
 
خالقی تأکید کرد: اگر مالیات از مصرف کننده نهایی اخذ نشود، این رقم از تولیدکننده دریافت خواهد شد که به ضرر بخش تولید خواهد بود و باعث رشد عرضه کالاهای قاچاق و زیر پله‌ای می‌شود.
 
به گفته وی، این مساله باعث می‌شود تمایل به فروش کالاهای قاچاق و زیر پله‌ای بیشتر شود زیرا بابت این کار مالیاتی دریافت نخواهد شد.
 
این کارشناس صنعت با بیان اینکه در لایحه بودجه سال 93، یک درصد بابت سلامت به مالیات بر ارزش افزوده 7 درصدی اضافه شده بود، گفت: این موضوع به معنی آن است که به اندازه یک درصد به تورم کشور فشار وارد کنیم و در عین حال، تا زمانی که مالیات از مصرف کننده دریافت می‌شود، بار مالی آن فقط بر دوش تولیدکننده خواهد بود و به این بخش فشار می‌آورد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.