بازدید سایت : ۴۵۷۲۲

جزییاتی جدید از طرح مسکن اجتماعی

جزییاتی جدید از طرح مسکن اجتماعی

تین نیوز | مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و اقتصاد مسکن وزارت راه‌وشهرسازی اعلام کرد که اعطای تسهیلات بازسازی بافت فرسوده و نوسازی بافت روستایی در قالب طرح مسکن اجتماعی عملیاتی می‌شود.

علی چگنی با اشاره به تلاش‌های وزارت راه‌وشهرسازی برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد در قالب طرح مسکن اجتماعی به پایگاه خبری وزارت راه‌وشهرسازی اظهار کرد: از زمان روی کار آمدن دولت یازدهم تاکنون یکی از شیوه‌هایی که برای تامین مسکن اقشار کم‌درآمد از سوی وزیر راه‌وشهرسازی پیگیری شده، طرح مسکن اجتماعی است تا کمترین آسیب‌های اجتماعی به گروه‌های کم‌درآمد وارد شود و جداگزینی اجتماعی شکل نگیرد؛ به این معنا که این اقشار در مناطق خاصی از شهرها و کلانشهرها اجتماع نکنند زیرا چنین وضعیتی می‌تواند پیامدهای اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی نامناسبی در پی داشته باشد و به ناهنجاری اجتماعی بینجامد.

وی افزود: برای عملیاتی کردن این موضوع مطالعات گسترده‌ای شکل گرفته، حتی برنامه‌های کمی هم برای آن تدوین شده است اما به لحاظ اینکه دولت و بانک‌ها با مشکل کمبود منابع مالی مواجه هستند، هنوز به طور کامل اجرایی نشده است. البته بخشی از طرح مسکن اجتماعی در قالب نوسازی بافت فرسوده عملیاتی شده و طبق آن قرار است سالانه ۳۰۰ هزار وام برای بازسازی واحدهای فرسوده شهری و ۲۰۰ هزار وام برای نوسازی بافت روستایی اعطا شود که به اجرای طرح مسکن اجتماعی کمک می‌کند.

وی با انتقاد از اظهارات برخی در ناکارآمد نشان دادن طرح مسکن اجتماعی گفت: اینکه گفته می‌شود مسکن اجتماعی متوقف شده، صحیح نیست چون بخشی از آن در قالب بازسازی بافت فرسوده، احیای بافت روستایی و همکاری با نهادهای حمایتی در حال اجراست. کار کارشناسی سایر بخش‌های طرح نیز در شورای عالی رفاه انجام شده و قرار است به زودی با دستور رییس‌جمهور عملیاتی شود.

چگنی با تاکید بر اینکه طرح مسکن اجتماعی مانند طرح مسکن مهر نیست که پروژه‌های بزرگ به صورت یکجا ساخته شود، بیان کرد: پروژه‌های موجود در طرح مسکن اجتماعی کوچک هستند؛ ممکن است در یک پروژه مسکونی، برخی واحدها متعلق به اقشار برخوردارتر و برخی واحدها متعلق به اقشار کم‌درآمد باشد. به عنوان مثال ممکن است پیمانکاری یک پروژه مسکونی را در یک شهر جدید با قرارداد مشارکتی بسازد که تعدادی از واحدها را شخصا بفروشد و برخی واحدها را نیز در اختیار شرکت عمران شهرهای جدید برای واگذاری به اقشار کم‌درآمد قرار دهد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.