بازدید سایت : ۳۸۹۸۹

مدیریت ریسک کسب‌وکار در کارآفرینی

مدیریت ریسک کسب‌وکار در کارآفرینی

تین نیوز | صنایع استراتژیک کشور در برنامه راهبردی وزارت صنعت، معدن و تجارت معرفی شده و کارآفرینان می‌توانند با سرلوحه قرار دادن این دستورالعمل به فعالیت‌های تولیدی و صنعتی بپردازند و یا حتی در این صنایع با مدنظر قرار دادن عملکردهای قبلی در صنایع به نوآوری بپردازند اما ابتدا باید نقشه راه صنعت در کشور برای کارآفرینی مشخص شود.

در صورتی که بنا باشد کارآفرینان در صنایع استراتژیک فعالیت کنند و در ایجاد اشتغال و بالا بردن ارزش افزوده تاثیرگذار باشند باید پیش‌فرض‌های مشخص برای گام‌های نخست کارآفرینی مشخص باشد و در دریافت مجوزها و اعتبارات از نهادهای مربوط فعالیت‌های کارآفرینی با معیارهای از قبل مشخص‌شده به دقت بررسی شود در صورتی که اکنون سطحی دیده می‌شود.

باید به این نکته نیز توجه داشت که با تهیه نقشه راه مشخص برای ۵ سال آینده در ابتدای ایجاد هر واحد صنعتی و تولیدی می‌توان عملکرد کارآفرین را پیش‌بینی کرد که این امر به خودی خود از انجام تخلف‌های احتمالی در آینده صنعت جلوگیری می‌کند.

 همچنین با مدیریت ریسک کسب‌وکار برای کارآفرین دیگر نیازی به مدیریت بحران نیست چراکه تبعات بحران در صنایع مجاور تاثیرگذار است. بحران در صنایع خرد و صنایع جانبی تاثیرات منفی به جای خواهد گذاشت و از طرفی در اعتماد مشتری از بازار نیز تاثیرگذار است؛ این تاثیرگذاری به صورتی است که متقاضیان با مشاهده عرضه کمتر و رقابت کمتر در کالاهای تولیدی، احساس می‌کنند در انتخاب کالا قدرت عمل کمتری دارند. بنابراین باید در نظر داشت که حمایت از صنایع کوچک نباید وابسته به صنایع بزرگ یا نهادهای دولتی باشد بلکه صنایع خرد و کسب‌وکارهای کوچک تولیدی نیز باید در اقتصاد کارآفرینی حمایت شوند.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.