بازدید سایت : ۳۶۱۸۷

آزادسازی بلیت هواپیما نباید با افزایش قیمت همراه باشد / آزادسازی قیمت ها را شفاف می کند

آزادسازی بلیت هواپیما نباید با افزایش قیمت همراه باشد / آزادسازی قیمت ها را شفاف می کند

تین نیوز | عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی گفت: آزادسازی قیمت بلیت هواپیما باید طوری باشد که علاوه بر بهبود کیفیت خدمات، با افزایش قیمت زیادی همراه نباشد.
 
علیرضا خسروی با بیان اینکه آزادسازی تکلیف برنامه پنجم توسعه است، افزود: شرکت های هواپیمایی به عنوان ناظر بر آزادسازی بلیت هواپیما باید مشخص کنند که کیفیت خدمات قبل و بعد از آزاد سازی چه تغییری خواهد داشت.
 
وی افزود: تاکنون هرگونه آزادسازی در کشور با افزایش قیمت ها و عدم تغییر در کیفیت خدمات همراه بوده، بنابراین اگر در این بخش نیز تعیین قیمت ها آزاد شود، از طرف دیگر شرکت های هواپیمایی باید کیفیت خدمات خود را بالا ببرند، هرچند شیب افزایش قیمت ها نباید تند باشد.
 
نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان اینکه موضوعی که می تواند آزادسازی را توجیه کند، نقش ایران در حریم هوایی منطقه است، ادامه داد: روزانه 450 پرواز از حریم هوایی ما عبور می کنند که با مدیریت درست این پروازها و ثابت نگه داشتن هزینه فرودگاهی، علاوه بر افزایش این تعداد پرواز، ارزآوری بالایی نیز برای کشور ایجاد خواهد شد.
 
خسروی گفت: در جریان آزادسازی، شناورسازی بلیت هواپیما برای کسانی که می خواهند از پروازهای خاص استفاده کنند نیز می تواند موثر باشد، ضمن آنکه نظارت بر دفاتر فروش نیز باید افرایش یابد.
 
وی با طرح این سئوال که چرا باید یارانه به شرکت های هواپیمایی داده شود که تنها اقشار خاصی از خدمات آنها استفاده می کنند، در صورتی که این یارانه سهم همه مردم ایران است، بنابراین آزادسازی می تواند دراین زمینه کمک کننده باشد تا شرکت های هواپیمایی و مصرف کننده به صورت مساوی از آن بهره ببرند.
 
نماینده مردم سمنان در مجلس با بیان آنکه آزادسازی منجر به شفاف شدن قیمت ها می شود، خاطرنشان کرد: همچنین مصرف کننده حق انتخاب دارد یعنی می تواند از پروازهای خاص در روزهای تعطیل یا زمان هایی که پیک پروازی نیست، استفاده بهینه کند.
 
گفتنی است، براساس مصوبه شورای عالی هواپیمایی نرخ بلیت هواپیما از روز یکشنبه (28 اردیبهشت ماه جاری) آزاد می شود که این آزادسازی در برخی مسیر ها موجب کاهش قیمت هم می شود.
 
براساس ماده 161 قانون پنجم توسعه، وزارت راه و شهرسازی موظف است برای برنامه ریزی و اجرای آزادسازی نرخ بلیت حمل و نقل هوایی اقدام کند که این موضوع به صورت تدریجی انجام می شود چون باید اقدامات لازم در این زمینه صورت گیرد.
 
در حال حاضر سه ایرلاین اصلی هما، ماهان و آسمان نرم افزار مورد نیاز را در رابطه با این آزادسازی در اختیار دارند و برای این کار ابتدا باید تنوع سازی صورت گیرد و اقدامات لازم دراین زمینه در حال انجام است.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.