بازدید سایت : ۲۸۴۵۳
مدیرعامل البرز نیرو:

◄ ناعادلانه بودن تعرفه های ریلی / لکوموتیو باری ساعتی 2 میلیون درآمد دارد

مدیرعامل البرزنیرو با بیان اینکه هم اکنون تعرفه های ریلی در بخش باری و مسافری اصلا عادلانه نیست و باید به عدالت تعرفه ای برسیم، گفت: یکی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است این درحالی است که این مالیات چیزی خارج از صنعت ماست.

ناعادلانه بودن تعرفه های ریلی /  لکوموتیو باری ساعتی 2 میلیون درآمد دارد
تین نیوز

مدیرعامل البرز نیرو با بیان اینکه هم اکنون تعرفه های ریلی در بخش باری و مسافری اصلا عادلانه نیست و باید به عدالت تعرفه ای برسیم، گفت: یکی از مشکلات شرکت های حمل و نقل ریلی پرداخت مالیات بر ارزش افزوده است این درحالی است که این مالیات چیزی خارج از صنعت ماست.

به گزارش خبرنگار تین نیوز، قاسم عبداللهی، مدیرعامل البرزنیرو با تاکید بر اینکه هم اکنون تعرفه های ریلی در بخش باری و مسافری اصلا عادلانه نیست گفت: اگر صنعت حمل ونقل ریلی کشور کاملا در انحصار دولت باشد این تعرفه گذاری مشکلی ندارد به تعبیری از جیب دولت به جیب دولت می رود اما در شرایط کنونی شرکت های حمل ونقل ریلی دیگر توانی برای ادامه فعالیت ندارند بنابراین برقراری عدالت در تعرفه گذاری ریلی چه در بخش باری چه مسافری اولین مطالبه شرکت های حمل ونقل ریلی در بخش خصوصی است.

وی با تاکید بر اینکه به یک تحول در نرخ گذاری نیاز داریم، افزود: با افزایش 5 یا 10درصدی تعرفه ها تحولی در شرایط کنونی صنعت حمل ونقل ریلی رخ نخواهد افتاد بنابراین می بایست در گام نخست تعرفه ها را عاقلانه کنیم.

عبداللهی ادامه داد: پس از اینکه به عدالت تعرفه ای رسیدیم؛ آن زمان است که می توانیم پیرامون افزایش یا گرانی تعرفه های ریلی گفتگو کنیم.

بیشتر بخوانید:

با پرداخت های به موقع راه آهن عملکرد مناسبی در آماده به کاری لکوموتیوها داشتیم

این فعال حمل ونقل ریلی کشور اذعان داشت: درآمد لوکوموتیوهای باری در ایده آل ترین حالت در شرایط کنونی ساعتی دو میلیون درآمد دارد در حالیکه باید حداقل ده میلیون تومان باید داشته باشد.

مدیرعامل البرز نیرو معتقد است: ضعیف شدن یک بخش از صنعت چه باری چه مسافری چه تولید و چه خط، تضعیف سایر بخش های صنعت را در پی خواهد داشت و ضعف در یک بخش دیگر بخش ها را نیز به سمت تضعیف و نابودی سوق می دهد.

عبداللهی در پایان تاکید کرد: مالیات بر ارزش افزوده چیزی خارج از صنعت ماست و متاسفانه شرکت های حمل ونقل ریلی از سال 96 در حال پرداخت این  مالیات هستیم. در حال حاضر سازمان امور مالیاتی از این مالیات بر ارزش افزوده ماهیانه در حدود 2.5 درصد از ما بهره می گیرد؛ می گوییم بهره، چرا که  در صنعت حمل ونقل ریلی  کسی آن را دریافت نکرده است.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.