بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

◄ جمعیت ایمنی راه ها خواستار توجه نامزدهای ریاست جمهوری به تلفات سوانح رانندگی شد

ناصر رزاق منش مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راهها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خواستار توجه نامزدهای این انتخابات به موضوع تلفات جاده ای شد.

جمعیت ایمنی راه ها خواستار توجه نامزدهای ریاست جمهوری به تلفات سوانح رانندگی شد
تین نیوز

 

ناصر رزاق منش  مدیر عامل جمعیت طرفداران ایمنی راهها در آستانه انتخابات ریاست جمهوری خواستار توجه نامزدهای این انتخابات به موضوع تلفات جاده ای شد.

در نامه سرگشاده ای که از سوی انجمن به نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری منتشر شده، آمده است: با آرزوی موفقیت نامزدهای محترم در انتخابات ریاست جمهوری  سال 1403 در سرنوشت سازترین برهه از زمان، باید اذعان داشت از دیر باز و امروز بیشتر از هر زمان دیگر سوانح رانندگی در کشورمان به یک بحران جدی تبدیل گردیده و آسیب های گسترده و جبران ناپذیری در ابعاد انسانی ، عاطفی ، اجتماعی ، اقتصادی و بهداشتی از خود بجا گذشته است .

 بدون تردید خسارات های ناشی از این پدیده خانمانسوز با به هدر رفتن 8-7 درصد از درآمد ناخالص ملی مانع مهمی در رشد و توسعه ی اقتصادی - اجتماعی کشور محسوب می گردد و از آن باید به عنوان "جنگ خاموش" نام برد.

 جان باختن 20 هزار و 45 نفر از هموطنان و مصدوم و مجروح شدن 391 هزار و 69 نفر از سرمایه های انسانی و اجتماعی از گروه ها و طبقات مختلف و غالباً با سنین بین 20 تا 40 سال و مولد کار و تولید و اکثراً سرپرست خانواده در سال گذشته با روند رو به رشدی که از دو سال قبل در اینگونه حوادث حاکم گردیده است ، جای بسیار تأمل و نگرانی دارد.

 این در حالی است که کاهش سالانه 10 درصد کشته شدگان در سوانح ترافیکی در دهه اقدام ایمنی راهها ( 1409-1400 ) برای دستگاه های ذیربط تکلیف قانونی بوده است.

جمعیت طرفداران ایمنی راهها بعنوان یک نهاد مدنی و مردمی  تاکید می نماید دست یابی به افق و اهداف کاهش ، غلبه و پیشگیری از سوانح رانندگی نیازمند عزم ملی و همراهی و همگرائی تمامی نهادها و سازمان های مسئول ، اقتدارِ عمل جدی دستگاه های نظارتی و حاکمیت بدون اغماض قانون و در کنار آنها  اراده و توجه آحاد جامعه است. 

 این جمعیت به عنوان  یک مطالبه عمومی از کاندیداهای داوطلب ریاست جمهوری که در شرایط حساس کنونی جهت اداره جامعه و پذیرش مسئولیت خطیر قوه مجریه کشور عزم نموده و یقیناً به خواسته های عمومی و مردم شریف بالاخص در بخش سلامت و نشاط هموطنان، حفظ سرمایه های انسانی توجه خاص معطوف خواهند داشت ، پیشنهاد و درخواست می نماید در برنامه های اجرایی و روشن خود به موضوع کاهش سوانح رانندگی و حذف پیامدهای ناشی از آن امعان نظر ویژه ای داشته و بعنوان یکی از برنامه ها ، اهداف و رویکردهای خویش بدین مسئله مهم نیز پرداخته شود تا با تدابیر و توجه جدی هر چه زودتر به نگرانی ها و دغدغه های ملی و عمومی در این بخش پایان داده و در حفظ سرمایه های انسانی ، اجتماعی و اقتصادی گام های لازم برداشته شود . 

انتهای پیام

 

 

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.