بازدید سایت : ۷۲۴۸۷

صدور مجوز واردات؛ کلید تعطیلی کارخانه های داخلی لوکوموتیو

مدیر عامل واگن پارس مپنا می گوید: صدور مجوز واردات لوکوموتیو از سوی وزارت صمت، افول صنعت داخلی را رقم می زند.

صدور مجوز واردات؛ کلید تعطیلی کارخانه های داخلی لوکوموتیو
تین نیوز |

مدیر عامل واگن پارس مپنا می گوید: صدور مجوز واردات لوکوموتیو از سوی وزارت صمت ، افول صنعت داخلی را رقم می زند.

به گزارش تین نیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیمای مرکز اراک؛ مولانژاد با اشاره به صدور مجوز واردات انواع لوکوموتیو از سوی وزارت صمت افزود: با این اقدام سرمایه گذاری ۵۰ تا ۷۰ میلیارد تومانی شرکت واگن پارس برای ایجاد واحد لوکوموتیوسازی بر زمین می ماند.
او با بیان اینکه با این مجوز بسیاری از قرار داد ها با کارخانه بی ثمر و لغو شده گفت: سالانه در خط تولید این کارخانه ۵۰ لوکوموتیو قابل ساخت است که اکنون تعطیل شده است.
مدیر عامل واگن پارس مپنا با اشاره به بیکاری ۹۰ نفر از کارگران واحد لوکوموتیو افزود: صراحت قانونی و تاکید مسئولان کشور بر استفاده از توان داخلی پیش از واردات است و صدور این مجوز به هیچ وجه توجیه ندارد.
مولانزاد از نامه نگاری به سازمان بازرسی کشور برای حل این مشکل هم خبر داد.
واگن پارس مپنا در اراک با ۳۳ هکتار فضای کارگاهی یکی از پنج کارخانه عظیم ساخت تجهیزات ریلی جهان است که بیش از ۵۰ درصد تجهیزات ناوگان ریلی کشور در این کارخانه طراحی و ساخته شده است و سالانه توان ساخت بیش از دو هزار تجهیز ریلی و انواع واگن را دارد.

 

 

سایز ویدئو: 23.40M | مدت زمان: 00:03:07 | دانلود ویدئو
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.

  • فرداد فرهودی پاسخ

    باسلام
    انحصار در هر مدلی درست نیست اما واردات هم بدون ظابطه درست نیست برای اینکه ایران خودرو در حوزه لکو موتیو نداشته باشیم بایستی با ظابطه های مشخص وتعریف شده واردات داشته باشیم بصورت تولید مشترک ودر کارخانه های ایرانی از جمله مپنا اما واگذاری کار بصورت داخلی آنهم به یک شرکت نه تنها مشکل کشور را حل نمی کند بلکه باعث خواهد شد تا تولید کننده داخلی هم دنبال ارتقاء کیفیت نباشد همان مشکلی که در خودرو دیگر صنایع به ان دچار شده ایم تولید کننده داخلی هم بایستی حقیقت را در ظرفیت های خود بیان کند با بزرگ نتمائی ظرفیت های تولید فقط فرصت های رشد صنعت ریلی را از کشور می گیریم.