لکوموتیو MAP24 مپنا بازوی محرک پروژه ریلی افغانستان
با تأمین نیروی کشش قطار حامل تجهیزات ساخت خطوط ریلی توسط شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا پس از سال ها نخستین قطار از مسیر خط آهن خواف هرات وارد کشور افغانستان شد.
![لکوموتیو MAP24 مپنا بازوی محرک پروژه ریلی افغانستان](https://cdn.tinn.ir/thumbnail/y7noLt02pBZX/U7Ccvlt33jn-OqlMlImgutVLjEcw-jhlF2WJsSK4fMDDVSZN8IEX4Zd7jkGxwBqLJ5jM-fGYwhs1w24HZ1koLAonhkVHaJDc/%D9%84%DA%A9%D9%88%D9%85%D9%88%D8%AA%DB%8C%D9%88+MAP24+%D9%85%D9%BE%D9%86%D8%A7.jpg)
با تأمین نیروی کشش قطار حامل تجهیزات ساخت خطوط ریلی توسط شرکت حمل و نقل چندوجهی مپنا پس از سال ها نخستین قطار از مسیر خط آهن خواف – هرات وارد کشور افغانستان شد.
به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا، مدیرعامل شرکت حمل و نقل چند وجهی مپنا با اعلام این خبر گفت: با تامین نیروی کشش پروژه تکمیل خط ریلی خواف-هرات، نخستین قطار شامل 17 دستگاه واگن حامل ریل، شامگاه هجدهم اردیبهشت 1402، وارد ایستگاه روزنک در افغانستان شد.
سید مرتضی علی احمدی ابراز امیدواری کرد: با تکمیل این خط ریلی و اتصال به شبکه ریلی افغانستان ، شاهد افزایش مبادلات تجاری با افغانستان خواهیم بود.
لکوموتیو MAP24 از مهم ترین تولیدات بخش ریلی مپناست که توسط مهندسان و متخصصان ایرانی طراحی و تولید شده است. این لکوموتیو نخستین لکوموتیو باری است که مالکیت طراحی و فرایندهای تأمین آن در اختیار یک شرکت ایرانی است و زنجیره تأمین آن بر اساس برنامه ریزی های یک شرکت ایرانی شکل می گیرد. لکوموتیو MAP24 با قدرت ۳۳۰۰ اسب از نظر کیفیت با لکوموتیوهای وارداتی برابری می کند. نگهداری و تعمیر این دستگاه در داخل انجام می شود و بدین ترتیب از هزینه های هنگفت واردات قطعات خارجی کاسته می شود.
از نکات متمایزکننده این دستگاه از دستگاه های مشابه، طراحی فضای باز کابین راننده و امکان کاربری آسان برای راننده و سایر کارکنان است.