بازدید سایت : ۵۹۳۴۳

◄ افتتاح نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان؛ بهره مندی بیش از ۲۷۲هزار خانوار از ظرفیت تولید نیروگاه زاهدان

نیروگاه ۱۲۶ مگاواتی مقیاس متوسط زاهدان به صورت ویدیو کنفرانس توسط سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر نیرو در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.با افتتاح این نیروگاه و با در نظر گرفتن الگوی مصرف 300 کیلو وات برای مشترکین عادی، بیش از 272هزار خانوار از ظرفیت تولید این نیروگاه بهره مند می شوند.

افتتاح نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان؛ بهره مندی بیش از ۲۷۲هزار خانوار از ظرفیت تولید نیروگاه زاهدان
تین نیوز
نیروگاه ۱۲۶ مگاواتی مقیاس متوسط زاهدان به صورت ویدیو کنفرانس توسط سرپرست ریاست جمهوری و با حضور وزیر نیرو در سیستان و بلوچستان افتتاح شد.با افتتاح این نیروگاه و با در نظر گرفتن الگوی مصرف 300 کیلو وات برای مشترکین عادی، بیش از 272هزار خانوار از ظرفیت تولید این نیروگاه بهره مند می شوند.

به گزارش تین نیوز به نقل از گروه مپنا ؛ پروژه نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان، فاصله شروع فعالیت تا سنکرون واحد تنها حدود 6 ماه به طول انجامیده و سنکرون سه واحد این نیروگاه در فاصله کمتر از یک ماه (26روز) انجام شده است.

نیروگاه مقیاس متوسط مپنا، از توان تولید جزیره ای و خارج از شبکه نیز برخوردار است و می تواند برای صنایع مختلف بسیار به صرفه و مناسب باشد.

از مزایای این واحد می توان به سرعت مناسب ساخت، نصب و راه اندازی اشاره کرد. مزیت دیگر این واحد، ابعاد محدود زمین مورد نیاز است.

واحد MGT40 گروه مپنا به عنوان یک محصول کاملا بومی، جایگزینی بدون رقیب برای غلبه بر کمبود برق و یا جبران افت ولتاژ شبکه محسوب می شود.

تنوع بخشی به تولید از طریق احداث نیروگاه های مقیاس کوچک و متوسط، سطح تأمین برق پایدار در نقاط جغرافیایی مختلف را بهبود می دهد و با توجه به نزدیکی به محل مصرف، موجب کاهش تلفات انرژی و بهره وری بیشتر خواهد شد.

این نیروگاه ها در برابر شرایط آب و هوایی مختلف مقاوم بوده و با تجهیزات اندک از امکان تنوع سوخت برخوردارند.

در این طرح، تمام سیستم ها و زیرسیستم های آن داخلی بوده و در کارخانه های گروه مپنا تولید و تامین شده است.

احداث بخش گاز نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان

فاز نخست از قرارداد ابلاغی پروژه های مقیاس متوسطMGT40  به احداث بخش گاز نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان اختصاص دارد. این پروژه شامل 3 واحد توربین به ظرفیت 42*3 مگاوات، 3 واحد ژنراتور به همراه تجهیزات جانبی بخش GTG، اجرای ساختمان کنترل مرکزی و گازوئیل سوز واحد اجرا شده پیشین، به صورت EPC به شرکت احداث و توسعه نیروگاه های مپنا (توسعه یک) ابلاغ شده است. 

پروژه نیروگاه مقیاس متوسط زاهدان در زمینی به مساحت 3.2 هکتار در کیلومتر 10 جاده زاهدان به گوربند روبروی تصفیه خانه آب واقع شده است. کارفرمای این پروژه شرکت مادر تخصصی تولید نیروی برق حرارتی و مشاور آن نیز شرکت مهندسین مشاور قدس نیرو است.

شرکت برق حرارتی به منظور رفع کمبود برق در منطقه جنوب شرق کشور، جلوگیری از افت ولتاژ شبکه موجود، اشتغال زایی و استفاده از قابلیت های پیمانکاران و سازندگان تجهیزات و مشاوران داخلی، ساخت نیروگاه های مقیاس متوسط زاهدان، دورود، جاسک، خاتم و شوش را در دستور کار قرار داد.

افتتاح نیروگاه پارس 3

افتتاح نیروگاه پارس 2

افتتاح نیروگاه پارس1

 
آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
منبع: مپنا
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.