بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

گفتگوی مشترک تشکل کارگران واگن پارس مپنا با نماینده اراک در خانه کارگر

روز جمعه، خانه کارگر اراک میزبان نشست گفتگوی دوجانبه نمایندگان کارگران واگن پارس اراک و نماینده این شهر در مجلس بوده است.

گفتگوی مشترک تشکل کارگران واگن پارس مپنا با نماینده اراک در خانه کارگر
تین نیوز

روز جمعه، خانه کارگر اراک میزبان نشست گفتگوی دوجانبه نمایندگان کارگران واگن پارس اراک و نماینده این شهر در مجلس بوده است.

به گزارش تین نیوز به نقل از ایلنا، نشست هم اندیشی مشترک تشکل های کارگری استان مرکزی با شورای اسلامی کار شرکت واگن پارس مپنا و همچنین سیدمحمد جمالیان (نماینده مردم اراک در مجلس) درباره اعتراضات و مطالبات اخیر کارگران این کارخانه روز جمعه در مرکز این استان برگزار شد. 

علی قیاسی (دبیر اجرایی خانه کارگر اراک) در این نشست اظهار کرد: پیگیری مباحث مربوط به مطالبات بخش های کارگری کارخانجات و بنگاه اقتصادی صنفی است نه سیاسی و باید با روی گشاده به حل آن ها پرداخت. 

 

علی قیاسی در جلسه مشترک شورای اسلامی کار شرکت واگن پارس مپنا با نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس دوازدهم که در محل خانه کارگر استان مرکزی برگزار شد، افزود: بحث معیشت و امنیت شغلی دو عامل مهم در مباحث کارگری است که متاسفانه از سوی مدیران و کارفرمایان به خوبی دیده نمی شود. 

وی همچنین اظهار کرد: نباید به هیچ وجه تجمع های کارگری مورد سوءاستفاده رسانه های بیگانه و دشمنان ایران قرار گیرد. اما باید اذعان کرد که واگذاری های غیر اصولی و اجرای بسیار غلط اصل ۴۴ به نابودگی بسیاری از صنایع مولد و پر رونق کشور به ویژه شهر اراک منجر شد که این مهم سبب ساز مشکلات کارگری و صنفی شده است. 

سیدمحمد جمالیان (نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس) نیز در این جلسه گفت: مشکلات کارگری شرکت واگن پارس مپنا با تشکیل جلسه های تخصصی و شنیدن مباحث کارگری و کارفرمایی توامان قابل حل است. مجلس با تمام قوا در کنار کارگران واحدهای تولیدی به ویژه شرکت واگن پارس مپنا برای حل مشکلات اخیر است. تمام تلاش خود را خواهم کرد که مشکلات کارکران حل شده و تولید مجدد آغاز شود. 

گفتنی است این جلسه و جلسه قبل از آن در خود شرکت واگن پارس با حضور نماینده مردم اراک در مجلس، منجر به تنظیم صورتجلسه ای برای حل و فصل موضوع قراردادها و مطالبات و اخراج ها در این مجموعه شده است و طرفین ابراز امیدواری کردند که این مسیر بتواند راهگشا باشد.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.