بازدید سایت : ۴۵۷۲۱

◄ حاشیه سازی در واگن پارس به زیان کیست؟

حواشی اخیر ایجاد شده در واگن پارس ، چهره این شرکت را به عنوان مجموعه ای پویا که در مسیر بازیابی و حل مشکلات مزمن خود است، مخدوش می کند و سرمایه های مادی و انسانی این شرکت را به مخاطره می اندازد.

حاشیه سازی در واگن پارس به زیان کیست؟
تین نیوز

حواشی اخیر ایجاد شده در واگن پارس ، چهره این شرکت را به عنوان مجموعه ای پویا که در مسیر بازیابی و حل مشکلات مزمن خود است، مخدوش می کند و سرمایه های مادی و انسانی این شرکت را به مخاطره می اندازد.

از شرکت واگن پارس مپنا اراک خبر می رسد تعدادی از کارگران این شرکت در پی اختلاف با مدیریت و در پی تجمعات صورت گرفته از سوی کارکنان، بعد از ممانعت از ورود مدیرعامل، از ورود معاون مدیرعامل به این مجموعه نیز جلوگیری کرده اند.

همچنین اخبار غیررسمی حکایت از آن دارد که به مغازه و اموال یکی دیگر از مدیران شرکت نیز در شهر اراک خساراتی وارد شده است که گمان می رود این اقدام غیرقانونی و تنش آمیز  نیز از سوی تعدادی از کارکنان  انجام شده باشد.

موضوع اختلاف نظر با مدیران و اعتراض به عملکرد ایشان با برگزاری تجمع اعتراضی در واگن پارس مسبوق به سابقه است و بارها در زمانی که این شرکت با واگذاری غیراصولی دچار بحران شده بود، چنین وقایعی را شاهد بودیم. با این حال، از زمانی که گروه مپنا، واگن پارس را به شرکت های زیرمجموعه خود ملحق کرد، روند بازیابی و احیاء این شرکت آغاز شد و بسیاری از مشکلات و چالش های واگن پارس با همراهی مپنا و تلاش مدیران و کارکنان این شرکت باسابقه و مطرح صنعت ریلی، پشت سر گذاشته شد.

اکنون چند روز است اختلاف نظر بین مدیریت واگن پارس با برخی کارگران این شرکت، که باید با درایت مدیران و آرامش کارگران به یافتن راهکاری برای پاسخگویی به مطالبات اصولی کارگران و رفع دغدغه های مدیریتی مدیران، و ادامه روند بازیابی و اعتلای شرکت منتهی شود، با تنش آفرینی برخی کارکنان ادامه یافته و متاسفانه ابعاد آن گسترش یافته است.

این طور به نظر می رسد که تعدادی از کارگران معترض واگن پارس، که قطعا برخی از مطالبات آنها به حق  است، از سوی برخی افراد هیجان زده و بعضی جریان های منفعت طلب، به صورت غیر متعارفی تحریک می شوند تا این اعتراضات به جای تعامل و مذاکره برای رسیدن به نقطه نظر و منافع مشترک، به نقطه بحرانی و تنش برسد.

در این شرایط ضروری است کارکنان قدیمی و با تجربه این شرکت، از هیجان های ماجراجویانه افراد حاشیه‌ساز جلوگیری کرده و زمینه مذاکره و تعامل با مدیریت واگن پارس را فراهم کنند تا این مجموعه به ریل آرامش بازگردد.

تداوم تنش ها در واگن پارس، در شرایط حساس کنونی کشور، شائبه دخالت و سوء استفاده برخی جریان های سیاسی را از این اتفاقات تقویت کرده و بیش از همه به وجهه این شرکت نزد سرمایه گذاران لطمه وارد می کند، سرمایه های مادی و انسانی واگن پارس را به مخاطره می اندازد و این شرایط قطعا با منافع پایدار و بلندمدت کارگران شرکت، هماهنگ نیست.

انتهای پیام

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.