بازدید سایت : ۴۲۰۷۰

اجرای تعمیرات در "مطاف" پرخطرترین منطقه دریایی ایران!

با هدف تسهیل و ایمنی بیشتر ترددهای دریایی در ناپایداری های جوی پاییز و زمستان نسبت به بازدید، تعمیر و رفع نارسایی های علائم کمک ناوبری محدوده مطاف به عنوان یک منطقه پرخطر دریایی ایران در جنوب استان بوشهر اقدام شد.

اجرای تعمیرات در "مطاف" پرخطرترین منطقه دریایی ایران!
تین نیوز |

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با هدف تسهیل و ایمنی بیشتر ترددهای دریایی در ناپایداری های جوی پاییز و زمستان نسبت به بازدید، تعمیر و رفع نارسایی های علائم کمک ناوبری محدوده مطاف به عنوان یک منطقه پرخطر دریایی ایران در جنوب استان بوشهر اقدام شد.

به گزارش تین نیوز به نقل از اقتصادسرآمد، مصطفی حاجی رضایی در نشست بررسی وضعیت چراغ های دریایی در آب های استان اظهار کرد: در محدوده مطاف در اثر تصادف دریایی، یکی از بویه ها آسیب جدی دیده بود که در این طرح نسبت به جایگزینی آن با بویه هفت تنی جدید اقدام شد.

حاجی رضایی بیان کرد: مطاف از پرمخاطره ترین مناطق دریایی ایران است که عمده حوادث اضطرار دریایی کشور نیز در این محدوده رخ می دهد.معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر تصریح کرد: در چند سال اخیر با هدف بهبود وضعت تردد شناورها برنامه های نرم افزاری و سخت افزاری متنوعی بویژه تقویت امکانات ارتباطی در سواحل و آب های استان بوشهر اجرا شده است.

وی اضافه کرد: با توجه به نقش بویه ها در راهبری و هدایت کشتی ها عملیات تعمیرات و نگهداری آنها در کانال های دسترسی بنادر استان بوشهر به عنوان یک اولویت راهبردی دنبال می شود.

معاون دریایی اداره کل بنادر و دریانوردی استان بوشهر به دریانوردان و فرماندهان شناورها توصیه کرد: در صورت مشاهده هرگونه نارسایی و یا خاموشی بویه ها و دیگر علائم کمک ناوبری، به مرکز کنترل مخابرات نزدیکترین بندر اطلاع رسانی کنند.

وی تاکید کرد: مطاف منطقه ای کم عمق و وسیع در غرب بندر دیر با خطرات پنهان و زیر سطحی بوده و جنوب آن محل اصلی تردد شناورهای بزرگ و کوچک است.

حاجی رضایی افزود: با چنین وضعیتی همواره با حساسیتی ویژه به موضوعات این محدوده مخاطره آمیز رسیدگی شود.در منطقه مطاف در مجموع چهار بویه زرد محل خطر در شمال این علائم را نشان می دهند.شناوری چراغ دار نیز راهنمای دریانوردان در مسیر بین المللی بوده و علاوه بر آن فانوس جبرین با برد روشنایی بالا در منطقه به امر دریانوردی ایمن کمک می کند.

آخرین اخبار حمل و نقل را در پربیننده ترین شبکه خبری این حوزه بخوانید
ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.