آنچه در Sea Asia 2017 اتفاق افتاد
چشمانداز صنعت کشتیرانی به سرعت در حال تغییر است و دیجیتالی شدن زنجیره تامین،در حال متحول کردن آن است.
بزرگترین رویداد دریایی آسیا به نام Sea Asia از 25 الی 27 آوریل 2017 (5 الی 7 اردیبهشت 1396) در سنگاپور برگزار شد.
به گزارش مارین تایمز، کا بون وان، وزیر حمل و نقل سنگاپور در مراسم افتتاحیه این مراسم گفت: "چشمانداز صنعت کشتیرانی به سرعت در حال تغییر است، دیجیتالی شدن زنجیره تامین، صنعت حمل و نقل جهانی را مختل کرده و در حال متحول کردن آن است."
آندرس سومن پائو، رئیس هیئت مدیره BW Group نیز از نشانه های بهبود بازارهای کشتیرانی سخن گفت و افزود: "اجازه بدهید یادآوری کنم که فعالیت های دوره ای بعد از دوران رکود دوباره بهبود می یابند. هم اکنون بعد از مدت طولانی نشانه هایی از بهبود در بازار کشتی های فله بر و کانتینری دیده می شود."
فلیپوس لموس، رئیس NS Lemos & Co درباره آینده روشن مالکان خصوصی کشتی اظهار کرد: "کشتیرانی برای قامت فعالان بازار سرمایه دوخته نشده است، پول و سرمایه دیگران فقط به افزایش سرمایه گذاری در کوتاه مدت در این صنعت کمک می کند."
میشل پارکر، مدیر بخش کشتیرانی در شرکت Citigroup گفت: "همیشه تعدادی اندک توانسته اند بر انبوه جمعیت غلبه کنند، به همین دلیل مالکان خصوصی کشتی میتوانند جایگاه خود را حفظ کنند."
پیوش گوپتا، مدیرعامل بانک DBS پیش بینی کرد که مازاد عرضه در بخش فراساحلی برای مدت طولانی باقی بماند: "در دو تا سه سال آینده مازاد عرضه از بین نخواهد رفت."
اندی تانگ، مدیرعامل Orient Overseas Container Line، در مورد همکاری با شرکت های واسطه اینترنتی گفت: "شرکتهایی مانند آمازون و علی بابا رابطه مشتریان با کشتیرانیها را در سلطه خود گرفتهاند، اکنون باید به این فکر کنیم که این تغییر چه اثری بر ما خواهد گذاشت."
اسکار لوندر، معاون Rolls-Royce Marine، اظهار کرد: "کشتیرانی دچار تغییرات عظیمی میشود و این تغییرات چندان خوشایند نیست."