فشار بر نرخ حمل و نقل با تانکر تا سال 2020 میلادی ادامه دارد
بهبود در نرخ حمل و نقل با تانکر و به موجب رشد ضعیف تجارت و مازاد ظرفیت تا سال 2020 میلادی به طول خواهد انجامید.
بر اساس این گزارش و با وجود کاهش تحویل شناورها پس از سال 2017 میلادی، امید به بهبود در نرخ حمل و نقل با تانکر و به موجب کاهش درخواست مشتریان بازۀ زمانی طولانی مدتی را می طلبد؛ چرا که تحویل شناورها به شدت تحت تاثیر قوانین مصوب سازمان بین المللی دریانوردی (IMO) مبنی بر سیستم توازن شناورها است.
این گزارش ضمن اشاره به میزان فعالیت اوراق ادامه داد: تاکنون میزان اوراق شناورها افزایش نیافته است اما Drewry انتظار دارد که تا پایان سال جاری میلادی بازار اوراق به محض اجرا شدن قانون مصوب IMO در خصوص توازن آب شاهد اوراق چندین فروند شناور باشد.
در حال حاضر شناورهایی با ظرفیتِ مجموع 20 میلیون DWT و عمری 19 ساله در ناوگان تانکر هستند که طی سال های 2017 تا 2022 میلادی و به موجب عدم تعادل در نرخ حمل و نقل، اشتغال ضعیف و هزینه های اضافی متقبل شده از سوی مالکان برای تجهیز شناورها به سیستم های مصوب IMO اوراق خواهند شد.
افزون بر آن 367 فروند شناور در ناوگان تانکر عمری 14 تا 19 ساله دارند که چهارمین بررسی روی آن ها در حال انجام است. این در حالی است که مالکان آن ها هنوز نمی دانند پیش از بررسی بعدی باید آنها را روانۀ یارد اوراق سازی کنند یا هزینۀ نصب سیستم آب توازن را متحمل شوند.
از این رو، تقریباً یک سوم این شناورها در بازۀ زمانی سال 2017 تا 2022 میلادی اوراق می شوند. بنابراین، در خوشبینانه ترین حالت بهبود در نرخ حمل و نقل تانکر بعد از سال 2019 میلادی آغاز می شود. اما میزان دقیق اوراق ها عاملی بسیار حیاتی برای تعیین سرعت بهبود نرخ حمل و نقل در بازار تانکرهاست.
در پایان این گزارش، تحلیل گر ارشد Drewry در بخش حمل و نقل تانکر گفت: بهبود تدریجی را از سال 2020 میلادی انتظار داریم. برای هر بهبودی پیش از سال 2020 میزان اوراق ها باید به گونه ای باشد که سرعت رشد ناوگان کندتر از رشد تقاضا پیش رود.