بازدید سایت : ۱۲۸۹۱۸

کشتی سازی هند در راه پیشرفت دوباره

کشتی سازی هند در راه پیشرفت دوباره
|

تین نیوز | كشتی‌سازی هند از حمایت سیاسی و مالی این كشور برای توجه دوباره به صنعت کشتی سازی در هند خبر دادند. 

توجه دوباره به صنعت كشتی‌سازی پس از صبر طولانی 28 ساله كشتی‌سازی در هند اتفاق افتاده است كه بر روی كار آمدن رئیس جمهور جدید با هدف ارتقاء صنعت حمل و نقل در هند دلیل اصلی آن محسوب می شود.

در طول شش سال گذشته به دلیل كمبود حمایت دولت و حمایت مالی، سهم كشتی‌سازی هند از 1.3 درصد به كمتر از0.1 درصد كاهش یافته است . هم اکنون هشت كشتی‌سازی هندی دولتی است و 20 شركت باقی مانده متعلق به بخش خصوصی هستند.

ركود صنعت كشتی‌سازی در هند برخلاف پتانسیل‌های این كشور در این صنعت نظیر خط ساحلی وسیع به طول 7517 كیلومتر، نیروی كارگری قوی و ارزان اتفاق افتاده است كه از كمبود مهندسین متخصص و آموزش‌دیده، كارگر ماهر و نبود حمایت‌های دولتی  سبب شده است. از دیگر موانع رشد كشتی‌سازی در هند، ورود كشتی از هر نوع كلاس به هند بدون احتساب گمرك است كه امری غیرمعمول در دنیا بحساب می‌آید. 

این گزارش می افزاید : 40 درصد از كالاهای هندی برای ورود و خروج تا دو دهه پیش توسط كشتیهای هندی جابجا می شد که اکنون این رقم به 8 درصد تنزل پیدا كرده است و به تبع آن  دولت هند نیز شانس ورود ارز خارجی بیشتر به این كشور را از دست داده است.

در همین راستا، با روی كارآمدن نخست وزیر این كشور و تغییرات بوجود آمده در بودجه‌بندی جدید، وزیر اقتصاد و دارایی این كشور، از تمركز ویژه بر روی صنعت حمل و نقل دریایی  و كشتی‌سازی خبر داد.

Aun Jaitle همچنین از كاهش مالیات در حوزه حمل و نقل ساحلی به منظور تشویق حمل و نقل كالا در داخل مرزها از طریق كشتی خبر داده است.

از دیگر تسهیلات دولت احداث 16 بندرگاه جدید با اختصاص بودجه‌ای به ارزش 1.85 میلیارد دلار و انجام عملیات گمركی  بدون تعطیلی و به صورت شبانه‌روز در بنادر مهم خبر داد.

گفتنی است یكی از برنامه‌های دولت هند كاهش 15 درصدی حمل و نقل كالا از طریق جاده و راه آهن و انتقال این حجم به صنعت حمل و نقل دریایی است و این خود مستلزم وجود كشتی‌های بیشتر در این كشور است كه به رونق دوباره كشتی سازی در این كشور می انجامد.

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.