بازدید سایت : ۳۵۰۴۷

ناسا نسل جدید بال هواپیما طراحی می کند

ناسا نسل جدید بال هواپیما طراحی می کند

تین نیوز | ناسا با ایجاد تغییراتی در بال هواپیماها تحولی بی سابقه در صنعت هوانوردی جهان ایجاد می کند.
 
بخش هوانوردی زیست محیطی آژانس فضانوردی آمریکا در قالب پروژه ای بی سابقه در تلاش است تا هواپیماهایی که در سالهای آتی روانه آسمانهامی شوند در مقایسه با نمونه های امروزی کم سر و صداتر باشند. همچنین مصرف بهینه سوخت از دیگر اهداف ناسا در این پروژه به شمار می آید.
 
فناوری FlexFoil که توسط شرکتی دانش بنیان در میشیگان ارایه شده ناسا را در رسیدن به این چشم انداز یاری می رساند. در ارایه این فناوری نوین دانشمندان ناسا و آزمایشگاه تحقیقات نیروی هوایی آمریکا نیز حضور داشته اند. این فناوری هسته اصلی پروژه "پس تیغه فرمانپذیر تطبیقی" (ACTE) محسوب می شود که بالهای هواپیماها را متحول می سازند.
 
بر این اساس FlexFoil جایگزین لبه های متحرک رایج در لبه بال هواپیماها می شود تا در حین پرواز مقاومت در برابر جریان هوا تا حد چشمگیری کاهش یابد.
 
به گفته دانشمندان ناسا این ابتکار عمل در لحظات فرود و برخاستن از زمین مانع از تولید سر و صدای آزاردهنده می شود. از آن گذشته این فناوری قابلیت نصف بر روی هواپیماهای فعلی را نیز دارد.
 
پروازهای آزمایشی که با چنین اصلاحاتی در شکل صورت گرفته دانشمندان ناسا را نسبت به اثرگذار بودن آن در کاستن از مصرف سوخت امیدوار ساخته است

ارسال نظر
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تین نیوز در وب منتشر خواهد شد.
  • تین نیوز نظراتی را که حاوی توهین یا افترا است، منتشر نمی‌کند.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • انتشار مطالبی که مشتمل بر تهدید به هتک شرف و یا حیثیت و یا افشای اسرار شخصی باشد، ممنوع است.
  • جاهای خالی مشخص شده با علامت {...} به معنی حذف مطالب غیر قابل انتشار در داخل نظرات است.